קידום ממומן רק עם מקצוענים – כל השיטות והטריקים שצריך לדעת

קידום ממומן הוא כל סוג של פרסום שעולה לכם כסף עבור קליק/צפייה/פעולה מסוימת שהגדרנו מראש. יש מגוון רחב של סוגי קידום ואפשרויות תשלום במגוון רחב של מדיות ואפיקי פרסום. אנחנו כאן כדי להסביר את מגוון האפשרויות, ממה צריך להיזהר ומאיפה בכלל מתחילים.

אם אין לכם זמן להמשיך לקרוא ואתם מעוניינים בקידום ממומן אפקטיבי– נשמח להסביר את הדברים בטלפון ולעזור לכם להגיע ליעדים, לגייס לקוחות חדשים ולהשיג לידים איכותיים באופן שוטף.

אז מה זה בכלל קידום ממומן?

כמו שציינו כאן מעלה, יש המון סוגים של קידום ממומן. קידום ממומן יכול להיות בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל, ביוטיוב, בטאבולה והרשימה עוד ארוכה. בנוסף, יש המון אפשרויות מיקוד (טרגוט) לפרסום, כדי למצוא את קהל היעד שאתם מחפשים. הפרסום יכול להיות למשל לפי מיקומים ספציפיים (באתרים מסוימים), באיזורים גיאורגפים (קהל שנמצא במקום מסוים), שמתעניינים בתחומים מסוימים, או שביקרו לאחרונה בדפים מסוימים ועוד ועוד.

אנחנו מאמינים שלכל עסק/חברה יש סיפור בפני עצמה וסביבת פרסום שמתאימה לה. לדוגמה, חברה גדולה שמתעסקת בציוד מכני כבר לא בהכרח מתאימה לפרסום ממומן בפייסבוק ולעומת זאת חברה שמוכרת בגדים לנשים לא בהכרח כדאי לפרסם על מילות מפתח בגוגל.

אז מה עושים?

התפקיד שלנו הוא לא רק למכור לכם קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת. התפקיד שלנו הוא להבין את המהות של העסק שלכם ולהתאים עבורכם את סוג הקידום הממומן היעיל ביותר. הרי אם נפרסם אתכם בפייסבוק ואתם לא תקבלו לידים ומכירות, אתם לא תמשיכו עם הפרסום לאורך זמן ואנחנו לא עשינו בזה כלום. המטרה שלנו היא להשיג לקוחות לאורך זמן ולבנות קמפיין ממומן מוצלח ורווחי לשני הצדדים. נרצה להסביר על מגוון האפשרויות לקידום ממומן:

על קידום ממומן בגוגל

כבר כתבנו המון על קידום אתרים ממומן בגוגל. החל מההבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני, על מילות המפתח, הקידום ברשת המדיה של גוגל ועל הקידום ביוטיוב באמצעות המערכת של גוגל. פרסום ממומן בגוגל זה עולם שלם ולא רק מודעות שמופיעות כאשר מחפשים מילות מפתח מסוימות. אנחנו מאמינים שגם אם העסק שלכם לא מתאים לקידום ממומן על מילות מפתח, שווה לחשוב על שיווק מחדש (רימרקטינג) רק ללקוחות שכבר היו באתר שלכם (או ביצעו פעולה כלשהי).

לפני שאנחנו מתחילים את התהליך לקידום ממומן בגוגל, אנחנו עושים מחקר מילות מפתח – חוקרים מהם מילות המפתח הכי יעילות עבורכם, חוקרים את המתחרים שלכם ומנפיקים לכם קובץ אקסל עם כל מילות המפתח וכמות החיפושים החודשית. לאחר מכן מחליטים יחד על מילות המפתח הרלוונטיות לפרסום הממומן. את המחקר אנחנו עושים עם כלי מחקר מתקדמים כדי למצוא יותר נתונים. תתפלאו לשמוע כמה מילות מפתח אנחנו מוצאים שלא חשבתם עליהם בכלל.

על קידום ממומן בפייסבוק

גם קידום ממומן בפייסבוק יכול להיות מוצלח למדי. אם אתם מחפשים טיפים אז הוצאנו מאמר בשם 10 טיפים לקידום ממומן בפייסבוק. אם אתם לא רוצים לבזבז את הזמן היקר שלכם ומחפשים בעלי מקצוע מנוסים, דעו שגם קידום בפייסבוק יכול להיעשות במגוון שיטות ודרכים שונות. למשל, רק לאנשים שמתעניינים בתחום מסוים או רק לאנשים שביצעו פעולה מסוימת באתר שלכם (כן בדיוק כמו בגוגל).

יש משהו מאוד חשוב שצריך לדעת על פייסבוק ולא תמיד מספרים לכם – אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לקבל מידע, להתעדכן מה חדש עם החברים ולא בהכרח לרכוש שום דבר או לפנות לעסק כזה או אחר. גם אם אתם מציעים כסף בחינם (ואתם לא), חשוב לדעת שהשיטה לקידום בפייסבוק עובדת בצורה אחרת מגוגל – ההתמקדות היא יותר לתת ערך ותוכן ולגרום לקהל לעקוב אחריכם. רק אחרי שהגולשים נחפשים אליכם כמה וכמה פעמים, סיכויי ההצלחה שלכם עולים. מה שאומר שכדי לעבוד עם פייסבוק עליכם לבנות קהל של עוקבים, לתת ערך ולא בהכרח "לדחוף" מוצרים ומכירות.

כמובן, כל עסק והסיפור שלו אבל חשוב להבין את ההבדלים בין פרסום ממומן בגוגל ופייסבוק. בגוגל יש אנשים שמחפשים עכשיו את השירות/המוצר שלכם ובפייסבוק הדברים קצת אחרת. עם זאת, ברגע שיש להם קהל והצלחתם לייצר מעורבות גבוהה של הגולשים – הדרך שלהם להצלחה יכולה להיות הרבה יותר חזקה. אין כמו לקוחות קבועים שבאמת אוהבים את המותג ומעורבים בו באופן שוטף.

על קידום ממומן באינסטגרם

אינסטגרם שייכת לפייסבוק ולכן המערכות מאוד דומות. קידום ממומן באינסטגרם יכול להיות מאוד דומה לשיטות של הקידום הממומן בפייסבוק. ניתן לפרסם לפי תכונות הקהל שאתם מחפשים (גיל, מין, אזור גאוגרפי), לפי תחומי העניין של הגולשים ועוד אינסוף אפשרויות חיתוך.

רבים טוענים שאינסטגרם היא ה-מקום לצעירים, אבל נראה שיש גם כמות די גדולה של מבוגרים שמשתמשים באינסטגרם בשנים האחרונות. מומלץ מאוד לעוסקים בתחומי העיצוב והאופנה. אנחנו גילינו שיש המון אנשים במגוון תחומים וגם אם אתם לא מאמינים שהקהל שלכם שם שווה לבדוק ואפילו רק רימרקטינג שיכול להיות מאוד יעיל.

קמפיין רימרקטינג בקידום ממומן

אם יש לכם אתר ואתם מכניסים לשם גולש בפעם הראשונה, הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה שאתם מבקשים (יקנה משהו או ישאיר פרטים) הוא 3%. זו ההסתברות הממוצעת בכל האתרים בעולם. מה שאומר שיש 97% סיכוי שהגולש לא יעשה כלום. כלומר אתם השקעתם כסף, זמן, מאמץ ומרבית הסיכויים שכל ההשקעה שלכם לפח.

לעומת זאת, הגולש הממוצע מבצע עסקה רק אחרי 7 פעמים שהוא נחשף למותג. הסטטיסטיקה מראה שהוא צריך להיחשף כמה וכמה פעמים למותג עד שהוא מרגיש בטוח להתקדם. אז מה עושים? הקמפיין הממומן הכי אפקטיבי הוא קמפיין רימרקטינג – פרסום לקהל יעד שכבר נחשף אל המותג שלכם. כלומר ביקר באתר/ בעמוד הפייסבוק/ בערוץ היוטיוב או בכל נכס דיגיטלי שיש לכם.

כל הפלטפורמות שרשמנו לעיל (ועוד הרבה יותר) מאפשרות להטמיע קוד מסויים באתר שלכם, שיאפשר לכם "לרדוף" אחרי אותם המבקרים. רימרקטינג דינמי אומר שאתם יכולים להציג להם פרסומות לפי הפעולות שהם ביצעו. לדוגמא, תוכלו להציג באנר עם כל המוצרים שהיו בסל הקניות אצל אותו הגולש שהוסיף לסל ולא ביצע רכישה. מדהים לא?

קידום (או מיקוד) ממומן פרסונלי לפי גולש

היתרון הגדול בקידום ממומן שלא תמיד אפשרי בקידום אורגני, הוא היכולת לפגוע בגולשים הנכונים ברגע הנכון. אם אנחנו יודעים יותר על הגולשים שלנו, מנתחים את הפעולות שלהם ויודעים לחזור אליהם עם קידום ממומן ופרסום שמכיל את המסר הנכון בזמן הנכון – יש לנו יותר סיכוי להגיע,"לפגוע" בהם ולהגדיל את כמות הפניות והרכישות. מילת המפתח היא הרלוונטיות.

רוצים שגם אנחנו נפגע בקהל היעד שלכם? נגדיל את כמות הפניות אל העסק ואת כמות הרכישות באתר? מחפשים קידום ממומן אפקטיבי שקולע בול במטרה? אנחנו כאן בשבילכם.

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי