10 טיפים לקידום ממומן בפייסבוק

בפוסט הבא תוכלו להבין מה זה בעצם קידום ממומן בפייסבוק, מהן האפשרויות לפרסום בפייסבוק ו-10 טיפים והמלצות לקידום ממומן בפייסבוק.

אם אין לכם זמן להעמיק בנושא ואתם מעוניינים בשירות מקצועי של פרסום ממומן בפייסבוק, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר 072-372-6000

אז אחרי שהסברנו על קידום אתרים ממומן בגוגל החלטנו להוציא פוסט על קידום ממומן בפייסבוק, כדי שתוכלו להבין קצת יותר גם על הרשת החברתית הגדולה בעולם. לפייסבוק יש למעלה מ-1.3 מיליארד דפי משתמש פעילים. על פי חברת דירוג האתרים אלקסה, פייסבוק הוא האתר השני הנצפה ביותר באינטרנט ברחבי העולם. לפייסבוק יש כיום 3.2 מיליון משתמשים פעילים רק בישראל, מה שהופך אותה לזירה מצויינת לפרסם את העסק שלך.

למה בכלל כדאי לפרסם בפייסבוק?

1. מתאים כמעט לכל תקציב – פרסום ממומן בפייסבוק הוא זול יותר מאמצעי פרסום אחרים.
2. אם פועלים נכון ויוצרים מודעה קולעת, ניתן להגיע לחשיפה של אלפי אנשים ביום בתקציב זול יחסית.
3. קידום ממומן בפייסבוק מאפשר פילוח מדויק של קהל היעד על בסיס נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין, על מנת להגיע לקהל כמה שיותר רלוונטי.
4. ניתן לעקוב אחר ביצועי הקמפיין בכל רגע נתון ולבצע שינויים בהתאם, כדי לשפר את ביצועי המודעה.
5. פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסקים שאנשים לא מחפשים אותם בגוגל, אך הם בכל זאת זקוקים לנוכחות באינטרנט.

אפשרויות הפרסום בפייסבוק:

(1) מודעות צד במחשבים.
(2) מודעות "ניוזפיד" במחשבים – הכוונה למודעות ב"קיר החדשות" של המשתמשים.
(3) מודעות "ניוזפיד" במכשירים ניידים.
(4) אינסטגרם.
(5) רשת הקהלים של פייסבוק – אפליקציות ואתרים מחוץ לפייסבוק.

10 טיפים לקידום ממומן בפייסבוק:

1. הכנה לפרסום בפייסבוק: צרו תשתית לקליטת אוהדים
לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק, חשוב לדאוג לתשתית טובה לקליטת אוהדים חדשים בדף העסקי שלך.
תשתית טובה לדף עסקי בפייסבוק כוללת תמונת קאבר יפה ומעוצבת, תמונת פרופיל מוצלחת, ציון הכתובת המדויקת של העסק, מספר טלפון לפניות, כתובת אתר האינטרנט. יש לדאוג לתוכן שיווקי רלוונטי לחלק ה"אודות" של העמוד, וכמובן – רצף של פוסטים מעניינים ורלוונטיים בעלי תוכן שהוא לא רק מכירתי. כל אלה יעודדו את המבקרים בדף לעשות לנו "לייק" ולעקוב אחר הפוסטים שלנו.

2. פרסמו מודעות דרך מנהל המודעות – Ads Manager ולא דרך קידום ממומן בדף הפייסבוק עצמו
כפי שכבר ראיתם בפוסט וידאו האחרון שלנו – "פרסום בפייסבוק עשה זאת בעצמך" , פרסום בפייסבוק יכול להתבצע בכמה דרכים: קידום פוסט באמצעות כפתור בתחתית הפוסט, קידום עמוד מסוים, או פרסום דרך מנהל המודעות. מבין כל האפשרויות האלו, פרסום מודעות פייסבוק דרך מנהל המודעות היא הדרך הזולה ביותר, והאפשרות היחידה לפרסום ממוקד ומפולח לפי קריטריונים מגוונים. שאר הדרכים המקוצרות לפרסום בפייסבוק מוגבלות בפילוח וגם יקרות באופן משמעותי ממודעות שייבנו דרך מנהל המודעות.

3. קדמו בתשלום פוסטים מוצלחים ולא חלשים
הנטייה הטבעית של הרבה אנשים היא לקדם פוסטים "חלשים" שלא זכו למספיק חשיפה בלי הקידום הממומן. הם נוטים לחשוב שהפוסטים המוצלחים יעשו את שלהם לבד, שהרי למה להשקיע בהם תקציב אם הם כבר הצליחו? זוהי טעות נפוצה. קידום פוסט "צולע" הוא יקר יותר. פייסבוק מעריכה "פוסט מוצלח" לפי מדדים כמו קליקים על המודעה או הסרטון, מספר הלייקים והתגובות וכדומה. פוסטים מוצלחים בעלי מעורבות גבוהה ישלמו מחיר נמוך יותר לקליק, מה שיעזור לנו להוזיל את עלויות הפרסום.

4. פלחו את קהל היעד לעומק
ככל שתצמצמו את קהל היעד תפחת גם התפוצה, אולם איכות קהל היעד והרלוונטיות שלו תעלה בהתאמה.
מערכת הקידום בפייסבוק מאפשרת שלל דרכים לפלח את קהל היעד. אנחנו ממליצים להתמקד בעיקר בפילוח לפי "תחומי עניין". הגיוני לחשוב שאם המוצר שלנו פונה רק לטווח גילאים מצומצם מאוד, או לקהל יעד מסוים כמו הורים, נפלח רק אותו במערכת פילוח קהל היעד. אולם אם תעשו זאת תפספסו המון אנשים שלא טרחו לעדכן את פרופיל הפייסבוק שלהם בהולדת ילדיהם למשל, או שלא ציינו את שנת לידתם. איך בכל זאת נגיע אל ההורים האלה? נעשה זאת על ידי פילוח לפי תחומי עניין, וכאן האתגר הגדול: להיכנס לראשיהם של אותם הורים ולחשוב מה עוד מעניין אותם. בשורה התחתונה: אל תוותרו על פילוח דמוגרפי וגיאוגרפי, אך פלחו דמוגרפית וגיאוגרפית באופן נרחב יחסית, ואת המיקוד לעומק עשו באמצעות תחומי עניין.

5. תמיד תקבעו את היעדים ביצירת הקמפיין
מהי המטרה של הקמפיין? לפני שיוצרים קמפיין בפייסבוק, כדאי לחשוב על המטרות (להגדיל את מאגר האוהדים של הדף, את החשיפה לאתר, את החשיפה של אירוע וכו'). הקמפיין בפייסבוק צריך לשרת את אותה מטרה. חשוב להחליט על מטרה למודעות הפייסבוק לפני שמחליטים על תקציב עבור הקמפיינים. יש להבין אם המטרה היא להגדיל מודעות למותג, המרות, צפיות בוידאו, וכו'. כל פעולה שנעשתה על ידי קהל היעד על המודעה בפייסבוק עולה כסף, אז ודאו כי גיבשתם מטרות ברורות לפני ההשקעה בקמפיינים – מה שיעזור גם להורדת עלויות הקליקים או החשיפות.

6. פרסמו רק ב"פיד"
מערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת לבחור האם הפרסום שלכם יופיע ב"ניוז-פיד" של המשתמשים או כפרסומת בעמודה שבצד. כלל המפתח: התמקדו בניז-פיד ("קיר החדשות") . למה? העמודה השמאלית נתפסת אצל רוב הגולשים כ"פרסומת" ולכן כלל לא ישימו לב אליה. ובנוסף טור מודעות הצד לא מופיע בסמארטפונים – אחד מאמצעי הגלישה המרכזיים בפייסבוק.

7. צרו בולטות ויזואלית
התמונה היא זו שמושכת את העין של הגולשים למודעה, והכיתוב הנלווה לתמונה יקבע אם הם יחליטו להקליק עליה או לא. התמונה שתבחר תקבע במידה רבה עד כמה המודעה תמשוך קליקים, וצריך להשקיע בבחירה שלה זמן, מחשבה ואולי גם משאבים (כמו רכישת תמונה ממאגר תמונות, צילום על ידי צלם מקצועי או עיצוב גרפי לפי הצורך). תמונה מוצלחת צריכה להיות מאוד ברורה וייחודית, שתצליח לבלוט בין כל המודעות האחרות המופיעות על המסך.

8. מתי להשאיר את הגולשים בפייסבוק ומתי לשלוח אותם החוצה?
אם מטרת הפרסום היא ליצור מעורבות גולשים (לייקים, תגובות, שיתופים ואפילו פניות טלפוניות) – מומלץ לא לשלוח את הגולשים מהמודעה שלך בפייסבוק אל אתר אינטרנט חיצוני, אלא להפנות אותם ישירות אל פוסט בעמוד.
אם המטרה היא לאסוף לידים באמצעות דף נחיתה, מומלץ בהחלט לשלוח את הגולשים לדף חיצוני. כדאי שדף הנחיתה יהיה רגיל ולא טאב בפייסבוק, שזמן הטעינה שלו ארוך משמעותית מדף נחיתה חיצוני ויגרום לנטישת גולשים עוד לפני שהדף יעלה על המסך.

9. איך מומלץ לפרסם בפייסבוק – לפי חשיפות או לפי הקלקות?
כשמדובר במודעה פופולרית או במוצר אטרקטיבי במיוחד – תגלו שלפעמים משתלם יותר לפרסם בפייסבוק לפי חשיפות, ולהשיג הרבה יותר קליקים ביום תוך שימוש באותו התקציב בדיוק.
רק ניסוי וטעייה יגלו איזו דרך יותר זולה למודעה שלך, אבל באופן עקרוני מומלץ להתחיל עם פרסום בפייסבוק לפי קליקים, ולעבור לפרסום לפי חשיפות אחרי מספר ימים. אחרי מספר ימים יש לבדוק באילו מהמקרים הושגו יותר קליקים על המודעה באותו תקציב ולהשוות כדי למצוא איזו שיטה תהיה זולה יותר לאותה מודעה.

קידום_בפייסבוק

10. אופטימיזציה – ייעול הקמפיין
כשאתם מעלים קמפיין, מומלץ לעלות 2 או 3 מודעות שונות לחלוטין. לשנות את התמונות, הכותרות, ההנעות לפעולה, וכו'. לאחר בערך 100-150 קליקים או אפילו 10-15% מהתקציב של הקמפיין – בידקו איזה מהמודעות עבדה הכי טוב.

בחרו את המודעה שעבדה הכי טוב מביניהן ותייצרו ממנה עוד וריאציה – אפשר להחליף תמונה, כותרת, קריאה לפעולה, מסגרת צבעונית לתמונה ועוד המון אופציות. מומלץ להתחיל עם שינוי התמונה וכותרת\טקסט זהים.
המטרה שלנו היא בעצם לשפר את יחס ההקלקה. כאשר משפרים את יחס ההקלקה ניתן להוריד את הבידים של הקליק לעלויות יותר נמוכות וגם לראות את ההשפעה בצורה מיידית. אם נניח הגדרתם 0.80 ש"ח על מודעה ושיפרתם את יחס הקליקים לעומת צפיות מ- 0.06 ל- 0.1, תראו איך שאתם משנים את 0.80 ל- 0.30 ש"ח וכבר הוזלתם את הקליקים בצורה משמעותית.

חשוב להדגיש שבכדי להביא לניצול מקסימלי של התקציב הפרסומי, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע מנוסה שיוכל להגדיל את כמות הפניות לעסק. ניהול קמפיין ללא ניסיון עלול לעלות לכם בתקציב יקר ולקבל תנועה של גולשים לא רלוונטיים.

אם אתם מעוניינים להתחיל לקבל לקוחות רלוונטיים ומבלי לבזבז את זמנכם היקר צרו קשר 072-372-6000

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי