איך לבנות מצגת משקיעים + טמפלט עיצוב בעברית ואנגלית להורדה

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לבנות מצגת לגיוס משקיעים + דוגמה למצגת משקיעים שעזרה לגיוס 600,000$ + תבנית עיצוב (טמפלט) להורדה בעברית ואנגלית.

כל מיזם שרוצה לגייס השקעה חייב מצגת משקיעים שתעזור לו בתהליך הגיוס. למשקיעים (ובמיוחד משקיעים ישראלים) אין הרבה זמן והם רוצים להבין את השורה התחתונה בשורה הראשונה. אז איך לעצב מצגת משקיעים שתהיה עניינית ואפקטיבית?

מתחילים מהשורה התחתונה.

חשוב לדבר ישר ולעניין, בגובה העיניים ולא במילים גבוהות וסיפורים ארוכים ומייגעים. מצגת משקיעים צריכה להיות קצרה וממוקדת. תפקידה לא למכור את המיזם, אלא לגרום למשקיע לרצות לעבור לשלב הבא ולבדוק את היתכנות ההשקעה.

אז מה המטרה? אל מי אנחנו מדברים? ואיך?

לפני שמתחילים לבנות מצגת עסקית למשקיעים, חשוב להבין מה המטרה שלנו ומי בעצם קהל היעד שלנו. אל מי אנחנו מדברים? מיהו אותו משקיע? האם אנחנו מול משקיע שמגיע מהתחום שלנו? מה הכי מעניין אותו? למה הוא מתעניין במיזם שלנו? שאלה נוספת שחשוב להבין – מה אנחנו רוצים שיקרה בסוף? איך אנחנו מניעים אותו לפעולה?

מצגת לגיוס משקיע יכולה להיות שונה לגמרי ממצגת לפרזנטציה בתחרות סטרטאפים או בכנס משקיעים (למשל). חשוב מאוד להתאים את הסיפור לפי סוג המאזינים ובהתאם למטרה הסופית. אחרי שהבנו אל מי אנחנו פונים ומה אנחנו רוצים שיקרה, נוכל לתכנן את ה"איך".

עיצוב מצגת פרונטלית או מצגת לשליחה?

חשוב להבין את ההבדל בין מצגת שמצגים פרונטלית לבין מצגת ששולחים במייל. קהל "שבוי" שנמצא מולכם מתנהג אחרת לגמרי מקהל שקיבל את המצגת בדוא"ל (ויכול להיות שהוא קורא אותה באמצעות הסמארטפון). במיוחד בתקופת הקורונה, כשאנשים ממעטים בפגישות פרונטליות מומלץ לתכנן כמה גרסאות של מצגות – אחת להצגה פרונטלית והשנייה לשליחה בדוא"ל.

במידה והמצגת נשלחת בדוא"ל, מומלץ להמיר את המצגת לוידאו ולהוסיף קריינות וכתוביות. כששולחים מצגת כקובץ פאוור פוינט / PDF הגולשים לא בהכרח יעברו על כל השקופיות עד הסוף. אם הם צריכים להקליק כדי לעבור בין שקופיות זה יכול להקטין עוד יותר את החשיפה ולכן המרת מצגת לוידאו יכולה להיות פתרון מעולה.

אם אתם עושים זאת בעצמכם, כדאי להשתמש בתוסף החינמי של פאוור פוינט – Office Mix – צריך פשוט להתקין אותו אצלכם במחשב ותוכלו להקליט את עצמכם תוך כדי הצגת המצגת והמרה לקובץ וידאו. רוצים גם כתוביות? העלו את הסרטון ל- YouTube והשתמשו בסטודיו של יוטיוב להעלאת כתוביות.

איזה מלל נעלה בכתוביות? אותו מלל שהיינו אומרים (בע"פ) במצגת הפרונטלית. התוכן שמופיע במצגת הויזואלית צריך להופיע בנקודות (בולט פוינטס) ואתם צריכים להסביר את הרעיון בעצמכם. כלומר השקפים צריכים רק לעזור לכם להיזכר ולהמחיש לצופה את הרעיון. אסור לתת לגולש לקרוא בלוקים ארוכים של טקסט מהמצגת, אחרת הוא לא יהיה אתכם. אתם המרכז – רוב המידע צריך להגיע מהראש שלכם ובזרימה חופשית.

מילת המפתח – אותנטיות

תשאלו את דונלד טראמפ. אחד מסודות ההצלחה הגדולים בנאומים שלו, היא לא לקרוא מתוך דף אלא להגיד את האמת שלו בצורה חופשית ואותנטית. אפשר להסכים איתו או שלא, אבל אי אפשר להתעלם מהרגשות האותנטיים שהוא מייצר בקהל שלו. נסו להיות אמתיים עם הקהל שלכם ככל האפשר. אותנטיות מובילה לאמון – דבר שהרבה מהמשקיעים מחפשים.

מצגת משקיעים מהרגש או מהשכל?

זה נכון שחייבים שכל בשביל להשקיע. אבל רוב המשקיעים משקיעים באנשים ולא ברעיונות. אם תצליחו לסחוף את הקהל ולייצר בו חיבור ורגשות עזים, הסיכוי שיזכרו אתכם וידברו עליכם יהיה גדול יותר. חשוב לשלב במצגת משקיעים גם חלקים שיפעילו את הרגש אצל הצופה שלכם (גם FOMO הוא רגש – פחד). את השכל מפעילים בשלבים הבאים כשפותחים קבצי אקסל ולא בהכרח בשלב ההצגה הראשונית.

עיצוב מצגות משקיעים עד 12 שקופיות מקסימום.

כפי שכבר אמרנו, למשקיעים אין זמן. המצגת צריכה להיות קצרה וממוקדת ככל האפשר. חשוב להבין שאתם לא מוכרים עכשיו כלום. הדבר היחיד שאתם רוצים זה המשכיות לפגישה הבאה – לגרום למשקיע לרצות לעבור לשלב הבא ולבדוק את היתכנות ההשקעה. מצגת למשקיעים צריכה להיות קצרה, ייחודית ובלתי נשכחת – שתשאיר לצופה "טעם של עוד".

"יותר קשה לכתוב מכתב קצר ממכתב ארוך"

לכל יזם עם רעיון יש עוד 10 רעיונות לגרסאות עתידיות של המיזם שלו. יזמים הם בד"כ אנשי חזון ולפעמים מתפזרים בהצגת הרעיון. זה חשוב להתלהב ולהראות המשכיות, אבל המטרה היא לא להתפזר ולהעמיס את המשקיעים ברעיונות ופיתוחים, אלא להתמקד במה שמעניין אותם. קחו בחשבון שמשקיעים לא בהכרח רוצים לשמוע על הפרטים הקטנים, אלא יותר להבין את התמונה הגדולה.

אז מאיפה מתחילים? מצגת משקיעים לדוגמא

אז הנה מצגת למשקיעים לדוגמא קלאסית, שיכולה להיות לכם סוג של תבנית להשראה לצורך עיצוב מצגת לגיוס משקיעים. המצגת הראשונה של AirB&B – חברה שכולנו מכירים, גייסה בשלב הסיד 600,000$ והיום שווה יותר מ-30 מיליארד דולר.

תוכלו לדפדף בין 12 שקפים שונים. נרצה להרחיב בכמה מילים על כל שקף ושקף:

  1. שקף פתיח + סלוגן: מציג את המיזם והערך שלו במשפט אחד שגורם לך להרגיש "אוקיי, תן לי לשמוע עוד".
  2. הצגת הבעיה – מה הכאב של הלקוח? איך הוא מתמודד עם הבעיה היום?
  3. הצגת הפתרון – להציג את הערך. איך המיזם יכול לשנות את החיים של הלקוח?
  4. שוק המטרה – מי הקהל שיכול להיעזר כרגע במיזם? מה הגודל שלו?
  5. גודל שוק – מה גודל השוק מבחינה כמותית וכלכלית?
  6. הצגת המוצר – השקופית שהיזמים הכי אוהבים למלא, אבל צריכה להיות הכי קצרה. לשים לב שהפירוט הטכני של המוצר הוא לא בהכרח המוקד אלא הצעת הערך הייחודית של המוצר.
  7. המודל העסקי – אז איך עושים מזה כסף? חשוב להיות מחובר למציאות ולא להגזים בשקופית הזו. אם אין לכם מכירות כרגע אז כל זה רק תיאוריה וכמו שאמרנו, הכי חשוב להיות אותנטיים ואמתיים.
  8. חדירה לשוק – מהי האסטרטגיה שלכם לחדירה לשוק? איך אתם הולכים להשיג משתמשים/לקוחות?
  9. תחרות בתחום – איפה אתם נמצאים בין המתחרים שלכם. יש המון דרכים להציג גרף כזה, העיקר הוא להבין שהגרף אמור לשמש אתכם כדי להעביר מסר – את היתרון היחסי שלכם לעומת המתחרים.
  10. יתרונות תחרותיים – מה היתרון שלך על המתחרים? מומלץ לשלב כנקודות (אייקונים) – מבינים מהר וממשיכים הלאה.
  11. הצוות – אז נכון, אין כאן שקופית על הצוות אבל אנחנו מאוד ממליצים להוסיף (לא בהכרח בסדר הזה). על היזמים, למה דווקא הם? על בורד היועצים (אם קיים). מומלץ להוסיף תמונות פנים של הצוות ואם זו מצגת לשליחה, אז כדאי להוסיף גם קישורים לפרופילים בלינקדאין.
  12. שקף סוגר + דרכי יצירת קשר

זו כמובן רק דרך אחת להציג פרזנטציה למשקיעים. יכולים להיות עוד כמה סוגים של שקפים כמו שרשמנו על הצוות, על למה דווקא עכשיו, על המודל העסקי, על התכנית הכלכלית, מקורות ועוד. הכל תלוי מול מי המאזין, איך אתם שולחים את המצגת ומה אתם רוצים שיקרה. הכי חשוב שתדעו מה הצעד הבא ומה אתם צריכים בשביל להתקדם. שותפים? אנשי מקצוע? השקעה כספית? מה תעשו עם הכסף? משקיעים אוהבים לראות החלטיות, ראייה לעתיד וצוות מוכשר עם סינרגיה ותשוקה.

תבנית מצגת משקיעים להורדה

וכמו שהבטחנו, לא מעט מחפשים תבניות למצגות אז הנה דאגנו לכם – טמפלט ppt למצגת משקיעים ל-Powerpoint להורדה בעברית ואנגלית. כל שעליכם לעשות הוא להירשם לניוזלטר שלנו בטופס הבא ותוכלו לקבל את התבניות להורדה במייל. בהצלחה!

הירשמו לקבלת עדכונים וטיפים בדוא"ל

נשמח לעזור

אם אתם מחפשים חברה מקצועית לעיצוב מצגות שתבנה לכם מצגת משקיעים מוזמנים ליצור איתנו קשר 072-372-6000 אנחנו מציעים גם עיצוב מצגות בלבד וגם אפשרות לכתיבת תוכן למצגות.

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי