פרסום ביוטיוב – איך להשיג לקוחות דרך מודעות וסרטונים ביוטיוב

בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על אפשרויות ויתרונות הפרסום ביוטיוב, על אפשרויות הפילוח של קהל היעד במערכת הפרסום של גוגל, ואיך תוכלו ליישם את זה על העסק שלכם כדי להגדיל את החשיפה שלכם ברשת. צירפנו לכם גם בונוס בסוף עם 10 טיפים לפרסום וקידום נכון ביוטיוב.

אם אתם חושבים על פרסום מקצועי ביוטיוב, הפקת סרטון תדמית או בכלל על גיוס לקוחות חדשים מהאינטרנט ואתם מחפשים מקצוענים, אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו 072-372-6000

על רשת הפרסום של יוטיוב

נתחיל מנתונים בסיסיים על יוטיוב – היא הוקמה בפברואר 2005 ע"י שלושה עובדי פייפאל, ונרכשה באוקטובר 2006 ע"י גוגל. ולמה זה מעניין אותנו? כי זהו האתר השלישי הנצפה ביותר בעולם והרביעי בישראל. זהו מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, בעל יותר ממיליארד משתמשים ייחודיים מבקרים בכל חודש. הוא זוקף לזכותו מעל ל-6 מיליארד שעות נצפות מדי חודש, כש-80% מהתנועה מגיעה מחוץ לארה"ב.

כפי שציינו, גוגל רכשה את יוטיוב ולכן הפרסום ביוטיוב מתבצע בפלטפורמת הפרסום של גוגל – Google Ads. הפלטפורמה מאפשרת לנו לפרסם גם בחיפוש של מילות מפתח בגוגל וגם באתרים המשתפים פעולה עם גוגל כמו יוטיוב למשל. אפשר לפרסם ביוטיוב במגוון דרכים, אם בסרטון וידאו, באנרים ואפילו מודעת טקסטואלית. על כך נרחיב בהמשך.

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים אז כמה בעצם שווה סרטון ?

מחקרים מראים שסרטון וידאו יכול להביא לעלייה של עד 80% בכמות ההמרות (!!) זה הרי ברור למה – הרבה יותר קל לנו לצפות בסרטון וידאו מאשר לקרוא טקסט ארוך ומייגע. הרבה יותר קל להעביר את המסר בסרטון וידאו קצר והגולש צריך להשקיע הרבה פחות אנרגיה מבחינה קוגניטיבית כדי להבין את המסר. לפיכך, הפרסום ביוטיוב ובכלל פרסום של וידאו שערוך בצורה נכונה, יכול להגדיל את כמות הפניות והרכישות באתר באופן משמעותי.

קידום ופרסום ביוטיוב – אז איך זה עובד?

בעלי עסקים רבים כבר זיהו את השימוש בסרטונים וביוטיוב כהזדמנות כלכלית ועסקית נוספת, לקידום ופרסום העסק או המוצר שלהם. הפרסום ביוטיוב כבר הוכיח את הצלחתו אין-ספור פעמים בעבר עבור מותגים רבים בארץ ובעולם. כמות האנשים והעסקים שמפרסמים ביוטיוב, וגודל השקעתם, נמצאים במגמת עלייה מתמדת במהלך השנים האחרונות.

אז איך זה בעצם עובד? נתחיל מסקירת שלושת אפשרויות הפרסום העיקריות ביוטיוב:

  1. פרסומות In stream ("מודעת סרטון זורם") – סרטון זה מופעל לפני סרטון אחר ביוטיוב, כשהצופים יכולים לבחור לדלג עליו אחרי חמש שניות. אתם תשלמו רק אם הגולש ייצפה בסרטון שלכם במשך 30 שניות לפחות (או במשך כל הסרטון, אם הוא נמשך פחות מכך), או אם הוא מגלה מעורבות בסרטון – בהתאם למה שיקרה קודם.
  2. פרסומות In search (בחיפוש) – מדובר בסרטונים שמפורסמים בחלק העליון של תוצאות החיפוש ביוטיוב. אתם יכולים להגדיר תחת איזה מילות מפתח אתם מעוניינים שהסרטון שלכם יקודם, ותשלמו רק כאשר צופה יקליק על הסרטון שלכם.
  3. פרסומות In display ("מודעה בתצוגה") – זוהי מודעה הכוללת תמונה וטקסט, והיא מוצגת כל פעם בצורה שונה – בהתאם לאתר או למיקום שבו היא מופיעה ביוטיוב. בחירת "מודעה בתצוגה" כוללת בעצם 4 מיקומים:
    1. באנר שנקרא "שכבת על" – מופיע כמודעה בצורת תמונה בתחתית הסרטון ביוטיוב, שניתן "לצאת ממנה" ע"י לחיצה על איקס, בפינה הימנית-העליונה של המודעה.
    2. סרטונים קשורים ומומלצים – אלה סרטונים מומלצים לצופה, שמופיעים משמאל לסרטון הנצפה ביוטיוב בדסקטופ, או מתחת לסרטון הנצפה במובייל. הסרטונים המומלצים נבחרים עפ"י סדר הצפייה בסרטונים, קטגוריות זהות שמוגדרות לסרטון, וביניהם – סרטונים ממומנים אלה.
    3. באתרי שותפים – אלה אתרים, שהם שותפים של יוטיוב, בה תופיע המודעה שלנו בצורת תמונה, שהקלקה עליה תוביל לסרטון ביוטיוב.
    4. ברשת החיפוש – אלה בעצם פרסומות In search שמפורסמות בחלק העליון של התוצאות ברשת החיפוש של יוטיוב.

גם בפרסומת "מודעה בתצוגה", הכוללת את ארבעת מיקומים אלה, תשלמו רק כאשר מישהו יילחץ על המודעה כדי לצפות בסרטון שלכם.

אפשרויות הפילוח במערכת הפרסום של יוטיוב מגוונות מאוד, ובזכות עובדה זו ניתן לפרסם לאנשים בצורה ממוקדת מאוד, בדגש על קהל היעד שלכם. ניתן לפלח את קהל היעד לפי מילות מפתח רלוונטיות, וכך לפרסם רק לאנשים שחיפשו את מילות המפתח שהוגדרו. ניתן לפרסם גם לפי תחומי עניין, וכך לפנות רק לאנשים שצפו בעבר בסרטונים שקשורים לתחום העניין שהוגדר, בלי קשר לסרטון בו הם צופים כעת. ניתן לפרסם גם לפי רשימות רימרקטינג מוכנות, וכך למשל לפרסם רק לאנשים שביקרו באתר שלכם.

מאפיין נוסף שחשוב להזכיר הוא, שקידום ממומן של סרטונים או מודעות ביוטיוב יכול להיות זול משמעותית מקידום ממומן במערכות פרסום אחרות. עם זאת, לפני שמתחילים להשקיע תקציב על קידום ופרסום ממומן ביוטיוב, יש לערוך מחקר מקיף על מנת לדעת מיהם הקונים האידאלים שלכם והיכן הם נמצאים..

קידום אורגני בגוגל וביוטיוב – "התוכן הוא המלך"

גולשים רבים מחפשים ביוטיוב (ובכלל ברשת) מוצרים, הדרכות וחומרי לימוד. לרוב נחלק את קהל היעד שלנו ל-2: קהל שמעוניין לקבל מידע בלבד וקהל שמעוניין לקבל מידע, אך יש לו סיכוי לבצע פעולה (רכישה/יצירת קשר) באותו הביקור. הראשונים נכנסים לאתר/לערוץ שלנו, קוראים תוכן, צופים בסרטונים, אך אינם מבצעים פעולה באותו הרגע וממשיכים לדרכם. (ייתכן ואותם גולשים יבצעו את הפעולה בביקורים הבאים אך כרגע הם הגיעו כדי לקבל מידע בלבד). אם התוכן שלנו איכותי ואותם גולשים אהבו אותו וצפו בו עד הסוף (למשל), גוגל ויוטיוב יתנו לנו עדיפות, כך נוכל להגיע גם לקהל ה-2: גולשים שיבצעו את הפעולה עוד באותו הביקור.

קידום סרטונים גם בגוגל

מכיוון שיוטיוב היא מוצר של גוגל, הקידום ביוטיוב יכול לתת נקודות זכות רבות גם בקידום האורגני של האתר במנוע החיפוש של גוגל. זה מתבטא למשל בכך שבחירת מילות מפתח נכונות לסרטון ביוטיוב (בשילוב עם תוכן איכותי), יכולה לזכות אתכם במיקומים גבוהים יותר במנוע החיפוש של יוטיוב וגם במנוע החיפוש של גוגל. כך למשל הסרטון שלכם שנמצא ביוטיוב, יכול להופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל.

אז איך עושים קידום ביוטיוב וכמה זה עולה?

קמפיינים ביוטיוב מנהלים דרך המערכת של גוגל אדס. בתהליך ההקמה של מסע הפרסום החדש יש לבחור באפשרות "וידיאו מקוון". כדאי לקשר את חשבון היוטיוב הרלוונטי למערכת הפרסום של אדס. כאשר אתם מקשרים חשבון יוטיוב לחשבון גוגל אדס, אתם יכולים להתחיל לספור צפיות בסרטונים, לשווק מחדש (רימרקטינג) בסרטונים ומסרטונים, למדוד מעורבויות, "לשאוב" אוטומטית את הסרטונים לגוגל אדס ועוד..

בקמפיינים ביוטיוב, ניתן ליצור באותו הקמפיין מספר קבוצות מודעות, עם מיקוד לקהלים שונים. כך תוכלו לבדוק איזה שיטת פילוח מביאה לכם יותר צפיות, מעורבויות והמרות. בשלב הקמת הקמפיין יהיה עליכם להגדיר את המחיר המקסימלי שאתם מוכנים לשלם לצפייה או לקליק. ההמלצה שלנו היא להגדיר מחיר שונה למודעת סרטון זורם לעומת מודעות בתצוגה. בחלק בו אתם אמורים להגדיר את המחיר המקסימלי שלכם לצפייה, יופיעו לרוב, לצד שדה מילוי המחיר, מחירים ממוצעים. למשל, המחיר הממוצע שיכול להופיע לכם למודעות סרטון זורם הוא בד"כ בין 0.07 -0.29 ש"ח, והמחיר הממוצע למודעות בתצוגה הוא בד"כ בין 0.40 – 3.92 ש"ח.

לפי המחיר המקסימלי שלכם לצפייה, תוכלו לראות את כמות הצפיות החזויות שלכם ליום. אנחנו ממליצים להגדיר מעט מעל המחיר הנמוך ביותר שנתון לכם בממוצע הנתון. כמובן שבכל שלב של הקמפיין תוכלו להגדיל את התקציב שלכם ואת המחיר שאתם מוכנים לשלם למעורבות, וכך לקבל יותר צפיות.

בנוסף, אספנו עבורכם 10 טיפים לקידום ופרסום נכון של סרטונים ביוטיוב כמו מקצוענים:

  1. פלחו את קהל היעד
    ביצירת הקמפיין, אל תשכחו לפלח את קהל היעד שלכם – כך תוכלו לחסוך עלויות של פירסום לגולשים לא רלוונטיים. הכירו את שלושת אפשרויות הפילוח השונות: פילוח דמוגרפי של גיל ומין (לא מאוד מדוייק) ; פילוח לפי תחומי עניין – לפיו הגולש יכול לצפות בכל סרטון שהוא, אך חייב להיות בעל היסטוריה של צפייה בסרטונים בתחום שתוכלו לבחור מרשימה של תחומי עניין ; או פילוח לפי נושאים – לפיו המודעה שלנו תופיע רק בתנאי שהגולש צופה בסרטון מתחום או תחומים שהגדרנו מתוך רשימה של נושאים. אפשרויות נוספת הן לפרסם את הסרטון שלכם רק כשהגולשים ייצפו בסרטונים מסוימים שתגדירו ע"י קישור, או תחת מילות מפתח מסוימות – כמו אייל גולן, מאמן כושר או סרטוני הסברה.
  2. השתמשו בשיווק מחדש
    עסקים ובעלי מקצוע רבים לא מודעים ליתרונות אפשרות הרימרקטינג (שיווק מחדש). רימרקטינג הוא פרסום ללקוחות עבר, או למנויים שלכם לניוזלטר, או כל קובץ מיילים שאספתם באופן חוקי והוא רלוונטי לפרסום שלכם ביוטיוב. מוצרים ושירותים רבים מתבססים על לקוחות קבועים וקניות חוזרות, לכן השיווק מחדש הוא עיקרי וחשוב מאוד לעסקים ונותני שירות רבים. אנו ממליצים לבדוק אפשרות זו כיוון שהיא מניבה לעיתים רווחים גבוהים מאשר פרסום לקהלים חדש. כך למשל תוכלו לפרסם ביוטיוב רק לגולשים שביקרו באתר שלכם בחודש האחרון.
  3. השקיעו בכותרת הסרטון
    הכותרת של הסרטון שלכם היא אחת מהגורמים המכריעים אם גולש ייכנס לצפות בסרטון או לא. שלא לדבר על כך שזהו אחד האלמנטים הכי חשובים הן בקידום ביוטיוב והן בקידום הסרטון בתוצאות החיפוש של גוגל. על הכותרת להיות מושכת מצד אחד, ולהכיל את הביטויים ומילות המפתח המרכזיות שבחרנו מצד שני. רצוי לשלב בין שני מאפיינים אלה כדי ליצור כותרת מוצלחת ככל האפשר.
  4. אל תוותרו על תיאור הסרטון
    אנשים רבים שמעלים סרטונים ליוטיוב לא מנצלים כמו שצריך את שדה התיאור בתהליך העלאת הסרטון. הדבר הראשון שנהוג לכלול בתיאור הוא קישור לאתר הרלוונטי שקשור לסרטון. אל תשכחו לכתוב גם את הקידומת (https://) , כיוון שאחרת הקישור לא יהיה לחיץ. בשדה התיאור תוכלו להסביר לצופים במה עוסק הסרטון, ולכלול את כל הפרטים שהם רלוונטיים לטעמכם. אנו ממליצים לשלב בתוך התיאור הנעה לפעולה, כמו הירשמות לערוץ היוטיוב שלכם, צפייה בסרטון המשך או כניסה לאתר. בתיאור רצוי להרחיב ככל האפשר ולדאוג לשלב את הביטויים ומילות המפתח המרכזיות בהן נרצה להתקדם בחיפושים. זה בהחלט עוזר לדרג את הסרטון במקביל בכמה מילות חיפוש רחבות יותר.
  5. ליצור מודעות שיוצרות אינטראקציה
    כיום, בשונה מבעבר, הצופים ביוטיוב מסוגלים ורוצים ליצור מעורבות עם תוכן, בדרכים שמעולם לא היו אפשריות בזירות אחרות (כמו הטלוויזיה או העיתונות). מותגים ועסקים יכולים וצריכים לנצל זאת לטובתם. אם תיצרו מודעה אינטראקטיבית, זה יאפשר לקהל שלכם ליצור מעורבות עם משהו, ולא רק לשבת בחיבוק ידיים ו(אולי) לשים לב ולצפות במודעה שלכם. בנג'מין פרנקלין הסביר יפה את תופעת המעורבות: "תספר לי ואשכח, תראה לי ואולי אזכור, תערב אותי ואני אבין". נקודה למחשבה.
  6. שתפו פעולה עם מובילי דעה בתחומכם
    מחקרים גילו, כי פרסומות עם מפורסמים לרוב ייזכו להיזכר בראשם של הצופים ליותר זמן מהממוצע. יותר ויותר מותגים ועסקים מתחילים לשתף פעולה עם מובילי דעה ויוטיוברים בתחומם, כדי להגיע לקהל רחב ופוטנציאלי יותר בדרכים מגוונות. בעלי ערוץ יוטיוב, בלוגרים ובעלי דעה הם לרוב מומחים בתחומם, והם המשפיעים האמיתיים כשמדובר בקהל היעד שלהם. זהו אמצעי טוב להשגת ויראליות ומשיכת קהל היעד בו אנו מעוניינים, דרך דמות שמשפיעה ויש לה כבר חשיפה רחבה.
  7. צרו סרטון ששווה לצפות בו
    נייק יצרה פעם פרסומת בשם "הזוכים נשארים", שאורכה הוא 04:12 דקות וזכתה ל115 מיליון צפיות ביוטיוב!
    הפרסומת שלך לא חייבת להתאים לתבנית של 30 עד 60 שניות, היא פשוט צריכה להיות אחת שאנשים יירצו לצפות בה. צרו סרטונים שמספרים סיפור ולא רק כאלה בעלי תוכן מכירתי בלבד. שימו דגש על כך שהסרטון שלכם יעניין את הצופים. פרסומות הרי הן בכל מקרה מעיקות לפעמים, שכן הן מפריעות לצופים במהלך השיטוט שלהם באתר והצפייה בסרטונים, לכן רצוי לנסות לשלב גם תוכן בעל ערך ולא רק תוכן שיווקי פרופר.
  8. תחשבו כמו מפיקי קולנוע
    בעולם הדיגיטלי של ימינו, בו מותגים ועסקים רבים, בחו"ל וגם בארץ, מעלים את תקציבי הפרסום שלהם ביוטיוב ומעלים את רמת האיכות וההשקעה בסרטונים ובפרסומות – לא מספיק עוד ליצור סרטונים פשוטים ו"משעממים" שהגולש לא יירצה לצפות בהם. תחשבו כמו מפיקי קולנוע! יש לשים דגש על העלילה, על העברת המסר הרצוי בצורה נכונה ומעניינת, יש לעניין את הצופים וליצור בהם רגש – שמחה, התרגשות, הפתעה. רצוי לפנות למקצוענים כדי להתחרות בצורה מוצלחת יותר עם הסרטונים המתחרים ביוטיוב.
  9. תחשבו על הפן הקומי (למשל, מתיחה קורעת)
    אנשים אוהבים לצחוק, והם אוהבים לראות מתיחות, במיוחד ביוטיוב – כמובן בתנאי שהן חיוביות ולא מזיקות. מתיחות מזיקות ומעליבות לרוב לא מתקבלות בברכה. מתיחות קורעות ומשעשעות לעומת זאת, הן קלילות ופונות לקהל הרחב, כיף לצפות בהן, ואם הסרטונים מצחיקים הם אף יכולים לעודד את צופיהם ולגעת בהם. סרטונים מהסוג הזה נוהגים להפוך לויראליים יותר מאחרים (ואם הם מצולמים ומשווקים בצורה נכונה, אז בכלל).
  10. נצלו חגים ואירועים בין לאומיים
    הידעתם שבחודש וחצי הראשונים של שנת 2015 צופי יוטיוב צפו ב7 מיליון שעות של סרטונים בנושא הליגה האירופאית לכדורגל?
    מותגים ועסקים רבים הבינו כבר שביכולתם לנצל אירועים גדולים מסוג זה. הם "תופסים גל" על אירועים גדולים שעומדים להתקיים, כמו המונדיאל או הכריסמס. הם מעלים סרטון שקשור לנושא זמן קצר לפני האירוע, וכך תופסים את כל קהל הצופים שמחפשים סרטונים בנושא קרוב לאירוע. נסו למצוא אירוע, חג וכיו"ב, שתוכלו לקשר למטרות שלכם וצרו סרטון בנושא, כך תוכלו לקבל צופים נוספות מגולשים שחיפשו סרטונים שקשורים לאירוע.

חשוב להדגיש שבכדי להביא לניצול מקסימלי של התקציב הפרסומי, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע מנוסה שיוכל להגדיל את כמות הפניות לעסק. ניהול קמפיין ללא ניסיון עלול לעלות לכם בתקציב יקר ולקבל תנועה של גולשים לא רלוונטיים. 

אם אתם מעוניינים להתחיל לקבל לקוחות רלוונטיים ומבלי לבזבז את זמנכם היקר צרו קשר 072-372-6000

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי