שדרוג אתר אינטרנט: המדריך המלא להגדלת תעבורה ומכירות

שדרוג אתרים: כיצד להגדיל את התעבורה והמכירות של האתר שלך?

מגוון טיפים ואסטרטגיות שיכולות לסייע לך לפני תהליך שדרוג אתר אינטרנט ולהפוך אותו לאתר שמייצר יותר תשואה על ההשקעה שלך. אם בעזרת מילות מפתח רלוונטיות, בניית קישורים איכותיים, או בעזרת שכתוב תוכן איכותי ומניע לפעולה, קידום ברשתות החברתיות, שימוש בכלים שימושיים לניתוח ומדידה ועוד. עם כל אלו, ניתן יהיה להגיע לקהל רחב יותר, לשפר את חוויית המשתמש ולהגדיל את ההכנסות מהאתר שלך.

אז גם אם החלטת לשדרג את האתר שלך בגלל העיצוב המיושן, או בגלל שהבנת שהאתר לא מספיק ממיר לקוחות ועסקאות ורוצה הגדלת תשואה ושיפור יחסי המרה או פשוט בגלל שהעסק גדל והגיע הזמן לשדרוג האתר – כדאי להבין מהם הנקודות החשובות ביותר בתהליך שיפור אתרים, לאחר מכן לכתוב אפיון דרישות לאתר ורק בהמשך להתחיל לעבוד על שינוי האתר.

כל בעל עסק ומפרסם מבין שיש המון תחרות וקשה מאוד להצליח בדיגיטל היום בלי אתר אינטרנט מקצועי ויעיל, עם משפך מכירות חד ומדוייק. אבל מאיפה בעצם מתחילים? איך מתאימים את האתר לשוק הספציפי שלכם? ואיך מגדילים את התעבורה והמכירות באתר?

כדי לענות על השאלות האלו במהירות וכדי לכתוב תכנית מקצועית לשיפור האתר שלך, הנה כמה דוגמאות טיפים ורעיונות לשדרוג אתר אינטרנט קיים כדי להגדיל את כמות הגולשים והמכירות:

1. שיפור מבנה האתר:

  • שיפור מהירות טעינת האתר וקוד מסודר: לכולנו אין זמן וסבלנות.. (במיוחד בישראל), מחקרים מראים שאם זמן הטעינה באתר שלך עולה על 3 שניות יש לא מעט גולשים שיברחו החוצה לפני שהאתר יטען במלואו. יש מגוון כלים לבדיקת מהירות אתר כמו Google PageSpeed Insights או Gtmetrix או Pingdom למשל. הכלים האלו נותנים עוד המון אינפורמציה לגבי הקוד, מהירות האתר ומה צריך לתקן אבל הדבר הכי חשוב הוא לבדוק מהירות עד 3 שניות טעינה. גולשים עולים לא מעט כסף/זמן וחשוב להשאיר אותם באתר.
  • עיצוב מותאם למובייל: מרבית הגולשים במרבית התחומים מגיעים מהמובייל. לא סתם גוגל נותן חשיבות גדולה לעיצוב המובייל של האתר שלך. חשוב לבדוק את האתר במובייל ולהתייחס לכך בתהליך השדרוג. שדרוג גם של אתר המובייל ישפר את חוויית המשתמש וישדרג את האתר בעיניי מנועי החיפוש. חשוב גם לוודא כי האתר שלכם יהיה נגיש לכל סוגי המשתמשים ולא רק למי שיש לו מחשב או מובייל מודרני ומהיר.
  • עיצוב ונגישות: עיצוב אטרקטיבי ומודרני עם תפריט ברור וקל לניווט הוא מפתח מרכזי בתהליך שיפור אתרים. עיצוב נקי ומסודר, תמונות איכותיות ומוצרים יפים יכולים לגרום למשתמש להרגיש יותר "מאושר" ולהמשיך לגלוש באתר.
    עם זאת, לא תמיד עיצוב מיוחד ויוקרתי יתאים לקהל שלכם. לדוגמה אתר מושקע בתחום של מנעולנים יכול לגרום לגולשים להרגיש "יקר פה" ולצאת. לעומת זאת אתר בעיצוב בסיסי לחברת ביטוח יכול להעלות המון סימני שאלה.
    אנחנו רואים המון מקרים ומבינים שפתרון לעסק אחד לא תמיד מתאים לאחר ולהיפך. חשוב תמיד להבין מי קהל היעד שלנו ולשפר את האתר בהתאם לפידבק מהקהל עצמו.
  • ניווט באתר: לפני תהליך שדרוג של אתר כדאי לחשוב על התפריטים וההתמצאות באתר. האם אפשר לבנות את התפריט בצורה נוחה יותר? האם אפשר להגיע כמעט לכל עמוד באתר מכל מקום? כדאי לחשוב על בניית תפריט נפתח עם תתי קטגוריות, ואפשרות סטיקי של התפריט כדי שיופיע גם כאשר הגולש גולל מטה. כמו כן כדאי לחשוב על אפשרות להטמעת "פירורי לחם" באתר שמציגים לגולש היכן הוא נמצא באופן יחסי (למשל בית> שם קטגוריה> שם תת קטגוריה).
  • הנעה לפעולה: כאשר הגולש נוחת באתר שלך הוא אמור להבין תוך שניות ספורות לאן הוא הגיע? מה הערך שאנחנו נותנים לו? וכיצד מתקדמים הלאה? לפיכך חייב להיות אלמנט בודד (או שניים) להמשך ההתקדמות – לדוגמה כפתור "אודותינו" וכפתור "יצירת קשר".
    נרצה לתת לגולש הרגשת בחירה אבל אנחנו אלו שננווט אותו אל הפעולה שנרצה שיבצע (למשל השארת פרטים או רכישה באתר). חשוב להציב פרטי יצירת קשר ברורים וקלים ללחיצה. אם הגולש כבר החליט ליצור אתכם קשר הוא לא צריך לחפש את הטלפון בעמוד פנימי ורחוק (אלא אם זו חנות מכירה .ואתם לא מעוניינים בטלפונים)

2. תוכן איכותי ורלוונטי:

  • עריכת תכנים: התוכן הוא המלך! הוא ערך המוצג הראשון מול הלקוחות שלכם וזו הסיבה שתוכן איכותי ומעניין הוא כל כך חשוב. יש לכתוב מאמרים, סקירות וחוות דעת על המוצרים והשירותים שנמכרים באתר. כדאי ומומלץ לעדכן את התכנים באופן קבוע ולפעמים לשנות אותם על מנת להביא לשיפור ברלוונטיות של תוצאות החיפוש. גוגל סורקת את האתר שלכם ומזהה שאתם מעדכנים תוכן. ככל שהתוכן יותר מעודכן ורלוונטי לגולשים שלכם, כך גדל הסיכוי שלכם להיחשף ליותר גולשים. כמו כן, יש לעזור לקוראים לזכור את האתר על ידי יצירת מאמרים שמפורסמים באופן קבוע ו"מטרידים" את הקוראים בדרך חיובית.
  • מחקר מילות מפתח: קיימת חשיבות גדולה להטמעה של מילות המפתח הנכונות באתר שלך. הרבה בעלי עסקים לא מודעים לכך בתהליך בניית האתר ומבינים את זה רק לאחר תקופה של עבודה בדיגיטל.
    בחירת מילות מפתח רלוונטיות לאתר שלך יכולות לעשות הבדל מטורף בכמות הגולשים שמגיעה אל האתר, אם באמצעות קידום אורגני בגוגל וגם בקידום הממומן של האתר שלך (למשל גיוון של מבחר מילות מפתח יכול לעזור במיוחד בקמפיינים של Google Shopping ו- Marchant Center).
    חשוב וכדאי להשתמש בכלים כמו Google Keyword Planner כדי להבין מהן מילות המפתח ונפח החיפוש החודשי ולהטמיע אותן בצורה נכונה באתר שלך.
  • תוכן איכותי: חשוב ליצור תוכן מעניין, מידע רלוונטי ושימושי לקוראים. תוכן איכותי יגרום להם לחזור לאתר שלך ולשתף את המאמרים שלך ברשת. בגדול המטרה הכללית בכתיבת תוכן – שכל שורה תוביל לקריאת השורה הבאה. תוכן אמיתי שבאמת נותן ערך לקורא יוביל ליותר קוראים, יותר זמן קריאה ועדיפות בקידום האתר.
    רוצים לשפר את משך הקריאה של הקוראים שלכם? חלקו את התוכן לפסקאות קצרות ולא מייגעות. פסקאות ארוכות יכולות להפחיד את הקורא ולעצור אותו מלקרוא את התוכן שלכם.
  • פרסום תוכן: אז בניתם מערך תוכן מעניין באתר? פרסום של התוכן ברשתות החברתיות ובפורומים מקשרים יכול להיות אמצעי נוסף להגיע לקהל רחב ולקדם את התוכן שלך. יש המון רעיונות להשיג קהל רלוונטי – באמצעות קבוצות פייסבוק למשל, כתיבה בפורומים ובלוגים שיתופי פעולה, רשתות חברתיות ובכל מקום שעלולים לגלות עניין בתוכן שלכם.

3. קישורים איכותיים:

  • בניית קישורים: קישורים איכותיים מאתרים אחרים אל האתר שלך יכולים לייצר תנועה ולהגדיל את החשיפה האורגנית של האתר במנועי החיפוש. מומלץ לנסות לפרסם קישורים איכותיים על ידי יצירת תוכן מצוין ושיתוף במקומות רלוונטיים שמאפשרים זאת. כדאי לפרסם בצורה טבעית ומבלי להגזים ולדאוג שהפרסום יתבצע במקומות שגולשים באמת יקליקו על הקישורים וימצאו בתוכן שלכם עניין.
  • Guest Blogging כתיבת אורח בבלוגים ברשת: הרבה מפרסמים מבינים את הצורך בתוכן איכותי באתר שלהם ומעוניינים בתוכן. ניתן לחפש שיתופי פעולה עם מנהלי בלוגים בתחומים משיקים, לכתוב אצלם מאמרי אורח עם קישור לאתר שלכם.
  • בדיקת מערך קישורים בפנים ומחוץ לאתר: חשוב ליצור מבנה קישורים שיגרום לאחוז נטישה נמוך ככל האפשר – כלומר לגרום לגולשים לעבור לעמודים נוספים ולא לסגור את האתר בעמוד הראשון שאליו הם הגיעו. כדי לעשות זאת חשוב ליצור לינקים לעמודים פנימיים בתוך התוכן (כמו למשל במאמר הנוכחי) ובנוסף להציע פירוט לינקים מרכזיים בתחתית האתר ("פוטר") שיאפשר לגולשים שסיימו לקרוא להמשיך לעמודים נוספים.
    בנוסף, יש לוודא שכל הקישורים באתר תקינים ושאין בהם שברים או קישורים לדפים שאינם קיימים. יש לבדוק את הקישוריות באתר באמצעות כלי כמו Broken Link Checker ולתקן כל שגיאה ובעיה שיש בקישוריות.

4. ניתוח ומדידה:

  • Google Analytics: כדאי להשתמש בכלי זה כדי לעקוב אחרי התעבורה של הגולשים באתר, נתוני התנהגות גולשים, פעולות המשתמשים, הצגות דפים, מקורות תנועה, זמן שהייה ועוד. אנליטיקס יכול לעזור לנו להבין אילו דפים בנויים טוב ואילו דורשים שיפורים. להבין את משפכי התעבורה באתר והביצועים – מה שיכול להוסיף רעיונות לשיפור האתר כדי לשפר את הגלישה והמכירות.
  • Google Search Console: ניתן להשתמש בכלי זה כדי לצפות באיך מנועי חיפוש רואים את האתר שלך, לנתח דפים ספציפיים ומילות מפתח, לזהות אזורים שבהם ניתן לשדרג את האתר שלך ולהתמקד בהם במיוחד.
    טיפ חשוב שהביא ללקוחות שלנו מאות אלפי שקלים (!) – ניתן לחפש שם מילות מפתח שבהם אנחנו מופיעים בעמודים הראשונים אבל לא במיקומים הראשונים – שדרוג עמודים כאלו והוספת מילות מפתח רלוונטיות יכולה להביא לשיפור המיקומים ובכך תעבורה גבוהה של גולשים חדשים.
  • צפייה בהתנהגות גולשים לייב ומפות חום: יש כלים כמו HotJar למשל, שמאפשרים לנו לצפות במה שרואים הגולשים באתר. צילומי וידאו של גולשים יכולים להיות מאוד משעממים אבל הרבה פעמים מאפשרים לנו לגלות איפה נתקעים הגולשים ואיפה צריך לשפר. מומלץ באתרים עם כמות גבוהה של גולשים.

5. קידום במנועי החיפוש:

  • אופטימיזציה בעמוד: אם אתם משתמשים בוורדפרס כדאי להשתמש בתוספים כמו Yoast SEO או All in One SEO Pack לאופטימיזציה של כל עמוד באתר שלך. כך נוכל להוסיף מילות מפתח בכותרות, בטקסט, ובתגי ,תיאורי מטה כדי לשפר את החשיפה של האתר במנועי החיפוש. כותרת ייחודית ותיאור מעניין יוכלים להוביל לעלייה ביחס ההקלקה ולעזור לקידום של העמודים עצמם.
  • חיפוש אחר מילות מפתח ארוכות זנב: בנייה על מילות מפתח כלליות יכולה להיות לא רלוונטיות ומלאת תחרות. לפעמים כדאי לחשוב על מונחים שמחפשים אולי פחות, אבל הם הרבה יותר רלוונטיים. כך במצבים כאלו יכולה להיות פחות תחרות, יש לנו יותר סיכוי להופיע ובמקביל המונח יותר רלוונטי ויש לנו יותר סיכוי לביצוע מכירה. לדוגמה, במקום לנסות לקדם "סנדלים לגברים", אפשר לנסות לקדם "סנדלים נוחים לגברים לקיץ".
  • הפניות 301: בתהליך של שדרוג אתר חלק מהלינקים הפנימיים באתר יכולים להשתנות. אם עשיתם בעבר קידום אורגני ואתם רוצים לשמר את הקידום שנעשה, חשוב לבדוק את המיקומים בגוגל, לשמור את הקישורים באתר ולקשר אותם אל העמודים החדשים שנבנו. אם יש תנועה שתרצה להגיע לאותם הקישורים והם לא יובילו לשום מקום אתם תפספסו גולשים ועלולים להיפגע בקידום. אם אתם עובדים עם וורדפרס תוכלו לבצע הפניות באמצעות התוסף 301Redirect

6. ניתוח התחרות:

  • לחקור את התחרות: כדאי להשתמש בכלים כמו SEMrush או Ahrefs כדי לבחון מה המתחרים שלך עושים ברשת. אבל גם אם אתם לא רוצים להשתמש בכלים כאלו או אחרים, לפני שדרוג של האתר שלכם חשוב מאוד להבין מה קורה אצל המתחרים שלכם!
    פשוט לחפש אותם בגוגל, לשוטט באתר בעיניים של לקוח, להירשם לרשימת התפוצה ולעקוב אחר ההודעות, המבצעים, להצטרף אל הרשתות החברתיות שלהם ועקוב אחרי הפרסומים, הסיפורים והערך שהם נותים לקהל. כדאי לנסות להעריך אילו פרסומים ואסטרטגיות עובדות להם, רעיונות לתוכן וכמובן מידע תחרותי ולנסות להפיק מכך תובנות שיעזרו לבלוט ולהבליט את הייחודית שלכם למול המתחרים.

7. שיווק דיגיטלי:

  • פרסומות ממומנות: יש המון דרכים לפרסם בתשלום ולהביא קהל רלוונטי אל האתר שלך. קידום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק, באינסטגרם, באאוטבריין, בלינקדאין, בטיקטוק, בטוויטר ועוד ועוד.. יש אינספור דרכים להוציא כסף כדי להביא תנועה של גולשים וקל מאוד "לשרוף" תקציבי פרסום גדולים ברשת. אבל מה הכי חשוב? הכי חשוב לחשוב על המשפך השיווקי, למדוד אותו, להסיק מסקנות ולהשתפר באופן קבוע.
    פרסום ממומן ללא הסקת מסקנות וביצוע שינויים באופן שוטף הוא כמו לירות באוויר ומבלי לבדוק שפגענו – מה שמוביל לפספוס ובזבוז תקציבים שכן יכלו להוביל למכירות. הרבה בעלי עסקים מתלוננים שהם לא מרוצים מהפרסום בגוגל אבל לא תמיד מודדים אותו או מנסים לבצע שינויים כדי למקסם ביצועים. מוזמנים לקרוא כתבנו המון בנושא שיפור יחסי המרה
  • ניהול רשימת תפוצה: אז יש לכם מערך תוכן נפלא באתר מוצרים נהדרים וכמעט כל מי שנכנס פונה אליכם או מבצע רכישה, אבל איך אתם מחזירים קהל קיים שכבר גילה עניין? חשוב וכדאי לבנות באתר אפשרות להרשמה לדיוור ולנהל רשימת תפוצה באופן שוטף. אם יש לכם אתר מכירות ויש תנועה גדולה של גולשים כדאי לבדוק אפשרות לדיוור אוטומטי ומערכת אוטומציה שיווקית שתחזיר את הגולשים אל האתר שלכם באופן שוטף.

8. קביעת מטרות:

  • מעקב אחרי התקדמות: השתמשו בכלי כמו Google Analytics או אפילו כתבו במסמך וורד או אקסל כדי לעקוב אחרי התקדמות האתר. כדאי לקבוע מטרות ברורות כמו כמות התעבורה היומית, מספר המבקרים החדשים, והמכירות. מומלץ לעדכן ולשדרג את האתר שלך בהתאם לתוצאות וליעדים שהגדרת.

9. עדכון ותחזוקת האתר:

  • תחזוקה שוטפת: חשוב לתחזק ולעדכן את האתר בקביעות. כדי לשמור על רמת התעבורה והגורמים באתר, עליכם לבדוק ולתקן קישורים שבורים, להוסיף תוכן חדש ולעדכן את המידע על המוצרים והשירותים המוצעים על האתר באופן קבוע. כשאתם חושבים על שדרוג אתר כדאי לתכנן את תדירות העדכונים ותכנון מערך התוכן.

שדרוג אתר – מוויקס לוורדרפס או מוורדפרס לוויקס?

בחלק מהמקרים הצורך בשדרוג אתר נובע מהרצון להחליף פלטפורמה למשל מוויקס לוורדפרס, אבל גם אם לא לפני תהליך של שדרוג אתר חשוב מאוד לבחון את הפלטפורמה הקיימת והם היא מתאימה לדרישות הנוכחיות והעתידיות.

כיצד לבחור את הפלטפורמה הנכונה לאתר האינטרנט שלך?

הבחירה בפלטפורמה הנכונה לאתר האינטרנט שלכם היא צעד חשוב לפני השדרוג שלו. ישנן פלטפורמות רבות לבניית אתרי אינטרנט ולשדרוגם, וכל אחת מהן מציעה יתרונות וחסרונות שונים. לכן, כדאי לבחור בפלטפורמה המתאימה לצרכי העסק שלכם.

לדוגמה, פלטפורמת WordPress היא אחת מהפלטפורמות המובילות לבניית אתרי אינטרנט ומציעה תכונות רבות ותוספים מגוונים להתאמה לצרכי העסק שלכם. פלטפורמות אחרות כמו Wix, Shopify ו- Squarespace הם פלטפורמות "עשה זאת בעצמך" בהן ניתן לבנות אתרים גם אם אין לכם נסיון בבניית אתרים. חלקן מיועדות בעיקר לבניית אתרי קניות ומסחר אלקטרוני ומציעות כלים שונים לצורכים אלו. יש גם פלטפורמות כמו Drupal ו- Joomla שמתאימות בעיקר לאתרים גדולים ומתקדמים.

נרצה להציג בטבלה קצרה, כמה מילים יתרונות וחסרונות

וורדפרסוויקסשופיפיי
מערכת קוד פתוחכןלאלא
עשה זאת בעצמךלאכןכן
ניהול חנות מכירותכןכןכן, עם דגש לחנויות וירטואליות
אפשרות התאמה למוביילכןכןכן
מגוון תבניות עיצובכןכןכן
עלויות שוטפותהחל מ- 30 ש"ח לחודשהחל מ- 45 ש"ח לחודשהחל מ-39$ לחודש
נבנה לצורךניהול בלוגיםעיצוב אתרי תדמית עשה זאת בעצמךעיצוב חנויות וירטואליות עשה זאת בעצמך
יש צורך במתכנתכןלא בהכרח לא בהכרח
מתאים לעסקים עם ראייה לרחוק ורצון להשקיע לטווח הארוךבדיקת היתכנות/עסקים בתחילת הדרךחנויות וירטואליות

בחירת הפלטפורמה הנכונה עבור האתר שלכם יכולה להשפיע על הפונקציונליות שלו ועל היכולת לשדרג אותו בהמשך. עליכם להתאים את הבחירה לצרכים של העסק שלכם ולצרכים שלכם כמובן.

שדרוג אתר אינטרנט לאחר מחשבה ותכנון

שדרוג אתר אינטרנט קיים עלול להיות משימה מאתגרת ודי ארוכה, אבל עם התכנון הנכון ובניית אסטרטגיה, ניתן להגדיל את התעבורה והמכירות שלך בצורה משמעותית שתוביל לשינוי מהותי בעסק שלך. זהו תהליך שדורש זמן והתמדה, אך השקעת המאמץ עשוי לשפר באופן משמעותי את היכולת שלך למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסות שלך.

במידה וחשבת על שדרוג אתרים כדי לשפר את העיצוב או התשואה באתר שלך – נשמח לעזור בתכנון, מחקר וביצוע של שדרוג אתר האינטרנט שלך. למידע נוסף צרו קשר

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי