קידום ממומן בגוגל עשה זאת בעצמך

מהו קידום ממומן בגוגל? איך תוכל/י להגדיל את מאגר הלקוחות שלך? ו-10 טעויות נפוצות בקידום ממומן שעלולות לבזבז את התקציב שלכם

קידום ממומן בגוגל – מה זה בעצם?

פרסום מודעות בגוגל, לגולשים שמחפשים מילות מפתח מסויימות. התשלום מתבצע לפי קליק – רק אם הקליקו על המודעה שלכם אתם משלמים. כמה משלמים? תלוי כמה מתחרים מפרסמים באותה מילת המפתח. ממש כמו במכרז.

עם זאת, החישוב צריך להיות חודשי ולא יומי או לפי קליק. חשוב להבין כמה לקוחות הגיעו בכל חודש וכמה מכירות היו, למול עלות הפרסום. לדוגמא – היו לי 100 קליקים שעלו 3.5  שקלים כל אחד – 350 ש"ח. פנו אליי 16 אנשים ומתוכם קנו 9 האם הפרסום השתלם החודש?

לצפייה בסרטון מידע על קידום ממומן בגוגל:

קידום ממומן בגוגל – עשה זאת בעצמך

אנחנו שומעים לעיתים מבעלי עסקים שאומרים "ניסיתי בעצמי ולא הצלחתי, הקידום הממומן בגוגל לא משתלם" ומגלים אח"כ אחרת. אנחנו לא ממליצים לכם לפרסם בעצמכם, חוסר נסיון עלול להביא קליקים מיותרים ואתם עלולים להפסיד כסף! (הרבה יותר מאשר הייתם משלמים לנו כדי שננהל את הקמפיין שלכם). ובכל זאת, החלטנו להציג בפניכם את הטעויות הנפוצות ביותר בקידום ממומן, כדי לחסוך לכם חלק מהקליקים המיותרים.

10 הטעויות הנפוצות ביותר בקידום ממומן בגוגל שעלולות לבזבז את התקציב שלכם:

1. מחקר מילות מפתח

אז לפני שמתחילים לפרסם, השלב הבסיסי הוא לבדוק את כמות החיפושים החודשית של מילות המפתח בכלי לתכנון מילות מפתח. חשוב להתאים את נפחי החיפוש לתקציב שלכם ולבחור בקפדנות את מילות המפתח. מחקר מילות מפתח מקצועי יכול לחסוך בהמון עלויות ולעזור בבניה של קמפיין יעיל יותר. כדאי להעמיק בכל ביטוי ולחשוב מה הגולש חושב כאשר הוא מחפש את אותה מילת מפתח והאם אני רלוונטי בשבילו ויכול להפוך אותו ללקוח שלי? כדאי להשקיע יותר זמן בתכנון של הקמפיין, מאשר לעבוד עליו קשה אח"כ ולקבל פניות לא רלוונטיות.

2. פניה לקהל יעד לא נכון

כל מילת מפתח יכולה להגיע לקהל יעד אחר לגמרי. כדאי לחשוב לאיזה קהל יעד אני פונה ולבחור בהתאם את מילות המפתח. גולש שמחפש 'טלויזיה LCD' שונה לגמרי מגולש שמחפש 'טלויזיה LCD 32 דגם X'. סביר להניח שהראשון עושה כרגע סקר שוק והאחרון כבר יודע מה הוא רוצה ומחפש את המחיר הטוב ביותר. חשבו מה הערך המוסף שלכם – מדוע עליי לבחור בכם ולא במתחרים שלכם? אם הדגש הוא על מחיר למשל, הקמפיין יכול להראות אחרת לגמריי מאשר אם הדגש הוא על איכות ומחיר גבוה יותר. לדוגמא, 'מעצבת שמלות כלה יוקרתיות' מחפשות סוג מסויים של נשים ששונות לגמרי מאלו שמחפשות 'מעצבת שמלות כלה בזול'. אם תבנו את הקמפיין ללא מחשבה מעמיקה, יכול להיות שתצליחו לקבל לידים, אבל תתעסקו כל היום בפניות לא איכותיות שעלולות לבזבז את זמנכם היקר.

3. הגדרות קמפיין מובנות אוטומטית

כשאתם מקימים קמפיין ממומן בגוגל עם הגדרות ברירת המחדל, יכול להיות שתקבלו גם קליקים לא רלוונטים. ברירת המחדל עוזרת לגוגל להרוויח יותר מהקמפיין שלכם אבל לא תמיד עוזרת לכם להרוויח יותר מהקמפיין. לדוגמא, הגדרות מתקדמות של מיקום בברירת המחדל יכולות להתמקד גם באנשים שמתעניינים במיקומים שהגדרתם ולא בהכרח נמצאים שם. כלומר, אם לא תדעו אילו הגדרות לשנות אתם עלולים לקבל קליקים ממדינות אחרות או מאיזורים לא רלוונטיים.

4. קבוצת מודעות

טעות נפוצה שעושים בקידום ממומן בגוגל כאשר לא מחלקים את הפרסום לקבוצות מודעות. כדאי לאחד מילות מפתח דומות בקבוצות ולבנות לכל קבוצה כמה מודעות. לכל קבוצה של מילות מפתח צריכות להיות כמה מודעות שמתאימות לכוונת הגולשים ולמילת המפתח שחיפשו. הקמה של קמפיין ממומן בגוגל ללא קבוצות מודעות עלולה לגרום להצגת מודעות שאינן רלוונטיות למילת המפתח, יחס הקלקה נמוך וקליקים מיותרים.

5. רשת המדיה ורימרקטינג (פרסום חוזר)

מלבד לקידום ממומן בגוגל של מילות מפתח ברשת החיפוש, גוגל אדוורדס מאפשרת לנו לפרסם גם ברשת המדיה – אתרים שמציגים מודעות של גוגל (כמו youtube, ynet, תפוז ועוד המון אתרים מובילים ברשת). בכדי לייעל את הקמפיין, יש אפשרות לפרסם שם רק לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם ולהגדיל את יחס ההמרה. אמנם לא כל אתר זקוק לפרסום חוזר, אך אתרי מכירות למשל יכולים להגדיל את יחס ההמרה שלהם באופן משמעותי. דמיינו כמה יעיל לפרסם רק לגולשים שהוסיפו מוצר לסל הקניות ולא ביצעו רכישה, שוב ושוב למשך חודש מהביקור באתר? דמיינו כמה לקוחות רלוונטיים אתם עלולים לפספס מבלי להשתמש באיש מקצוע לקידום ממומן בגוגל..

6. A/B Testing

אחד ההיתרונות הגדולים בפרסום באינטרנט הוא האפשרות למדוד את הנתונים ולקבל סטטיסטיקות על יעילות הפרסום. כשאנחנו עושים A/B Testing אנחנו מציגים כמה סוגים של מודעות על אותה מילת המפתח ומודדים איזו מודעות תפקדו בצורה הטובה ביותר. כך ניתן ליעל את הקמפיין ולהגדיל את יחס ההמרה. עוד אפשרות חשובה ל- A/B Testing היא מדידה של יחסי ההמרה בדפי הנחיתה. נוכל לפרסם כמה דפי נחיתה על אותה מילת מפתח ולראות איזה דף נחיתה תפקד בצורה הטובה ביותר והביא לנו את מרבית הלקוחות.

7. מעקב המרות

על מנת לעקוב אחר הפניות שקיבלתם, חשוב להוסיף מעקב המרות שיציג בפנינו מאיזו מילת מפתח הגיעו הגולשים שיצרו קשר או עשו פעולה מסויימת באתר. אם נדע שמילת מפתח מסויימת היא זו שמביאה לנו המון פניות, נוכל להתמקד בה יותר או להיפך, להסיר אותה מרשימת מילות המפתח ולייעל את הקמפיין הפרסומי.

8. מספר טלפון/טופס בולט באתר

טעות נפוצה היא בנייה של דף נחיתה ללא מספר טלפון בולט באתר. אם הגולש כבר החליט ליצור עמכם קשר, הוא לא אמור לחפש באתר איפה נמצא מספר הטלפון שלכם. חשוב לבנות את דף הנחיתה בצורה נוחה למשתמש, אתם משלמים עבור כל גולש שנכנס לאתר וחבל לפספס לקוחות.

9. תקציב פרסום

ישנם תחומים שבהם יש תחרות גדולה והמחיר לקליק גבוה מאוד. הקצאה של תקציב פרסום נמוך מאפשרת לכם לקבל כמות קליקים קטנה בכל חודש. כמות קטנה של קליקים היא מדגם מאוד קטן ולא תמיד משקפת את הרווחיות של אותה מילת מפתח. לפיכך, אם אתם מנסים לפרסם בתקציב נמוך בתחום תחרותי, מומלץ לחשוב פעמיים אם כדאי לעשות זאת בכלל ואם כן, אז לברר עלות מול תועלת לאחר מספר חודשים ולא להסיק מסקנות רק אחרי חודש אחד של פרסום.

10. קידום ממומן בגוגל שעובד מעצמו

אחת הטעויות הגדולות בפרסום ממומן, היא שבעלי עסקים חושבים שקמפיין ממומן עובד מעצמו. כלומר, יש צורך לבנות את הקמפיין פעם אחת ואז אין מה לגעת בו. ראשית, הקידום הממומן עובד בצורה של מכרז. מתן הצעות מחיר באופן אוטומטי ומבלי שינויים עלול לפגוע בכם במכרז. שנית, חשוב מאוד לבדוק את הנתונים ולייעל את הקמפיין באופן תמידי, אחרת אתם עלולים שלא לקבל מספיק לקוחות ואף לצאת בהפסדים.

אז גם אם נגיד לכם שזו עבודה רק למקצוענים וחבל על הכסף שלכם, אנחנו יודעים שעדיין חלק ירצו לנסות לפרסם בעצמם. אנחנו מקבלים הרבה פניות ולקוחות שאומרים "ניסיתי בעצמי ולא הצלחתי, הקידום הממומן בגוגל לא משתלם" ומגלים אח"כ אחרת. אז חשבנו לספר לכם על הטעויות הנפוצות שעלולות לבזבז את התקציב שלכם ולעזור לכם בכל זאת. אם תחליטו שאתם מחפשים מקצוענים שינהלו את הקמפיין שלכם ביעילות ואתם תתעסקו נטו במכירות, תרגישו חופשי להתקשר 072-372-6000

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי