שיפור יחס המרה – איך להגדיל הכנסות עם אותו תקציב פרסום?

אז בניתם אתר, יש תנועה של גולשים אבל אין פניות ומכירות? הרבה עסקים לא מודעים לתהליך שיפור יחסי ההמרה באתר שלהם. הנה כמה סיבות למה האתר שלכם לא מצליח להתרומם.

שיפור יחס המרה באתרי אינטרנט, הוא תהליך חשוב מאוד כדי להגדיל הכנסות דרך האינטרנט. הרבה בעלי עסקים בכלל לא מודעים לנושא ומפסידים המון כסף בגלל חוסר בידע.

יש הרבה בעלי עסקים שבונים אתר ושופכים הון על פרסום אבל לא מצליחים לייצר הכנסות ורווחים. הרבה מהם מפטרים את המקדם שלהם ועוברים למקדם אחר. ואח"כ לעוד אחד ועוד אחד עד שהם מתייאשים.

כבר שמענו לא מעט פעמים "ניסיתי לפרסם עם 3 מקדמי אתרים ולא הצלחתי. הפרסום באינטרנט לא עובד". אז לפני שבאמת מרימים ידיים, כדאי להבין את שורש הבעיה.

הטבה בלעדית לזמן מוגבל – שיחת ייעוץ ראשונית חינם לשיפור יחס ההמרה.
לקבלת ההטבה השאירו פרטים בטופס הבא:

מה זה יחס המרה?

יחס המרה הוא היחס שבין כמות המבקרים באתר שלכם, לבין כמות המבקרים שביצעו פעולה כלשהיא שהוגדרה מראש כמו השארת פרטים, רכישה, הרשמה לניוזלטר וכד'. אם היו לנו היום 100 כניסות לאתר ומתוכן קיבלנו 10 פניות של לקוחות מתעניינים, יש לנו יחס המרה של 10%.

יחס ההמרה הממוצע באתרי אינטרנט בעולם הוא 3%. כלומר אם תכניסו 100 אנשים חדשים לאתר שלכם, הסטטיסטיקה אומרת שרק 3 יבצעו המרה. נשמע מבאס? יכול להיות, אבל זה לא אומר ש"הפרסום באינטרנט לא עובד". הפרסום באינטרנט לא עובד אם לא דואגים לשיפור יחס ההמרה.

אז איך דואגים לשיפור יחס ההמרה?

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization – CRO ), הוא תהליך שעוזר לנו להגדיל את יחס ההמרה בדרכים שונות ומגוונות. אם היו לנו רק 5 קונים מתוך 100 ועשינו שינויים שגרמו ל-10 קונים מתוך 100 בממוצע, הצלחנו לשפר את יחס ההמרה.
שיפור יחס ההמרה יכול להתבצע גם בתוך האתר וגם מחוצה לו. הנה לפניכם כמה טיפים שלמדנו במהלך השנים, לצורך שיפור ההמרות של הלקוחות שלנו :

6 טיפים לשיפור יחס ההמרה

א. קהל יעד – זה לא משנה כמה האתר שלכם מוצלח, צריך לפגוע בקהל הנכון, עם המסר הנכון ובזמן הנכון. פרסום לקהל יעד שאינו רלוונטי יביא ליחס המרה נמוך ולכן צריך "לטרגט" את קהל היעד שלכם ולא לפרסם לגולשים שאינם רלוונטיים. טיפ חשוב להבין מי קהל היעד שלכם הוא מחקר פרסונות – לפרק את הקהל שלכם לכמה דמויות אופייניות ולהבין מה עובר להם בראש. למשל, דני מת"א, סטודנט צעיר בן 24 שנמצא באתר של אופנה יתנהג אחרת לגמרי מסימה, פנסיונרית בת 57 מחיפה. ככל שיהיה לכם יותר מידע על ה"פרסונה" תוכלו להבין איך להגיע לאותו דני/סימה ועם איזה מסר.

ב. מסר נכון לקהל הנכון – אז גם אם יש לכם טרגוט נכון ופגעתם בקהל היעד שלכם בצורה מדויקת, תמיד חשוב להבין את הפסיכולוגיה מאחורי הגולשים. איך הגיעו לכאן?מה הם רוצים לשמוע? מהו המסר המשכנע ביותר שיגרום להם לפנות אלינו/לרכוש באתר? שימו את עצמכם באותו נקודה שבהם נמצאים הגולשים ותחשבו מה המסרים שיכולים להיות הכי אפקטיביים. תמיד כדאי לשכפל עמודים ולהשוות יחס המרה של 2 מסרים שונים (A/B Testing).

ג. בזמן הנכון – אז כן. יחס ההמרה הממוצע בעולם הוא 3% וזה יכול להיות מייאש מאוד. אבל יש לא מעט שיטות לפגוע בקהל בזמן הנכון. מחקרים מראים שגולש ממוצע יקנה רק לאחר 7 חשיפות למותג שלכם. פרסום חוזר ללקוחות שכבר ביקרו באתר ( שיווק מחדש – רימרקטינג ), יכולים לשפר את יחס ההמרה שלכם בצורה משמעותית.

ד. חוויית משתמש – כאשר לקוח נכנס לחנות הפיזית שלכם הוא עובר חוויה ועל כך אין ויכוח. עסקים משקיעים הון על עיצוב והרבה מהם מבינים את החשיבות של החוויה בתהליך הקניה. עם זאת, הרבה מאוד מהגולשים מתחילים את החוויה עוד באתר לפני שהם מגיעים אל החנות והרבה פעמים נוטשים בגלל חוויה גרועה. כמו שלא הייתם מציבים שולחן רעוע בכניסה לחנות, כך חשוב לדאוג לאתר אינטרנט שמכבד את בעליו.

דוגמה קלאסית לחוויית משתמש גרועה היא זמן טעינת האתר. מחקרים של גוגל במובייל, מראים שכל שנייה נוספת בתהליך טעינת האתר, יכולה להקטין את יחס ההמרה שלכם ב-20% (!!!) אז יכול להיות שחסכתם ובניתם אתר בזול, אבל בסופו של דבר החיסכון הזה עלה לכם ביוקר…

ה. אמינות – אנחנו לפעמים נכנסים לאתר והמחשבה הראשונה שלנו היא "משהו מרגיש לי חשוד. מי עומד פה מאחורה?" כאשר עולה חשש (ואפילו הכי קטן) בנוגע לאמינות האתר, הרבה גולשים עושים "אחורה פנה" ומחפשים אתר אחר שייתן להם מענה.

יש המון דרכים לשיפור האמינות באתר: פרטי יצירת קשר ברורים, כתובת העסק עם מפה, חתימות כמו 100% Satisfaction/Money Back Guarantee, לוגואים של כרטיסי אשראי, אבטחת SSL, סליקה בטוחה ועוד. דבר נוסף שמגדיל אמינות באופן משמעותי הוא מיתוג אישי – הפנים שלכם באתר יכולים לעזור לשיפור יחס ההמרה.

ו. מפות חום והקלטות וידאו – חשוב להבין שאין כאן חוקים ברורים. למרות כל הטיפים שלעיל, כל עסק והאופי הייחודי שלו. יש אתרים שיכולים לתפקד עם אתר בשחור-לבן (למשל האתר העולמי של Craigslist) ויש תחומים שמחייבים עיצוב מרשים ומתוחכם (הרי לא הייתם משאירים את הפרטים שלכם באתר של חברת ביטוח בשחור לבן נכון?) בשורה התחתונה, בגלל שכל עסק הוא ייחודי בפני עצמו, חשוב להבין מה קורה באתר בפועל ולא רק בתיאוריה. לצורך כך נוכל לצפות בהקלטות וידאו של הגולשים שלנו, מפות חום וסטטיסטיקות ובכך להבין האם יש בעיות שדורשות טיפול ויכולות לעזור להגדיל את יחס ההמרה באתר.

שיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות

כל מה שרשמנו למעלה תקף גם לאתרי תדמית וגם לחנויות וירטואליות. עם זאת, כשאנחנו מדברים על חנויות, יש חשיבות עוד יותר גדולה לחוויית המשתמש. תהליך מכירה מהיר ופשוט יכול להגדיל מכירות בצורה משמעותית.

הנה מקרה שהיה לנו עם האתר של צליל שקד – תהליך הרכישה היה מורכב מ-5 מסכים שונים (סל קניות, הצגת מוצר, הרשמה, פרטי משלוח, סליקת אשראי) עד לסיום רכישה. מה שעשינו זה לצמצם את כל התהליך למסך אחד וברור. התהליך הפשוט הזה עזר לנו להגדיל את יחס ההמרה ב-80% (!!) שיפור כזה ביחס ההמרה יכול להחזיר את העלויות תוך זמן קצר מאוד ולהשאיר נתח רווחים יפה מאוד לבעל האתר לעוד שנים ארוכות.

רוצים שאנחנו נעזור לכם להגדיל את יחס ההמרה? צרו איתנו קשר בטופס הבא ותוכלו לקבל ייעוץ ראשוני ללא תשלום וללא התחייבות:

כתוב/כתבי תגובה

לפרטים ב-WhatsApp
1
הטבה לזמן מוגבל: עד 30% הנחה לבנייה או חידוש של אתרי תדמית וחנויות וירטאוליות