מדוע תוכן משוכפל עלול לפגוע במיקומים שלכם בגוגל?

בפוסט הבא תוכלו לשמוע על case study שהיה לנו ולהבין מדוע תוכן משוכפל פוגע באתר שלכם מבלי לבלות כמונו יומיים מול המחשב

מילת המפתח: "תוכן משוכפל"

הסיפור התחיל בתחילת שנת 2010, היה לנו אתר בתחום הגאדג'טים שהכניס בזמנו קרוב ל-100 מבקרים ליום. כמו בכל בוקר, בדקנו את מצב האתר, מיקומים בגוגל וכו'. נכנסים ל- Analytics ו-בום! גילינו שהאתר עף לארגז החול. הוא אינו מופיע בדפים הראשונים בגוגל, כמות הכניסות ירדה במכה ל-30 ואנחנו בהלם מוחלט.

סוד כמוס לפרה ולסוס

גוגל שומרת בסוד כיצד האלגוריתם שלה עובד ועל סמך אילו פרמטרים היא מדרגת את האתרים במילות המפתח. על מנת להבין כיצד לבצע קידום אתר אורגני בגוגל, יש לפצח את הסוד השמור ביותר בחברת גוגל. איך עושים את זה אתם שואלים? מנסים. מנסים. ושוב מנסים. הצליח? רושמים וכך מבינים מה לעשות ומה לא לעשות. כל "בדיקה" שכזו נקראת אצלנו case study המוביל למסקנה שנרשמת בספרים.

נרצה לתת דוגמא: קודם כל יש להעלות השערה. למשל, אתר בסיומת co.il יתקדם טוב יותר בגוגל ישראל מאשר אתר עם סיומת .com על מנת לבדוק את התיאוריה נבנה שני אתרים דומים בסיומות שונות וננסה לקדם את אותה מילת מפתח. ברגע שנסיק מהי הסיומת העדיפה, נשתמש בה בעתיד. כאשר מבצעים עשרות מחקרים שכאלו, לומדים מהם הפעולות שגוגל אוהב וכיצד לבצע קידום אתר באופן אורגני.
מה הסיומת הטובה אתם שואלים? ברור ש- co.il יהיה עדיף בישראל לא? אבל מה למשל עם org.il ? אולי תדעו בהמשך…

המשך סיפור "תוכן משוכפל"

בחזרה לשנת 2010, האתר נפל ואנחנו לא יודעים מה לעשות. בהתחלה חשבנו שהקישורים האחרונים שקיבלנו אל האתר היו מאתרי ספאם, ולכן גוגל הורידה אותנו בדירוג. בדקנו את כל הקישורים האחרונים אל האתר ועדיין לא ראינו משהו יוצא דופן. החלטנו שהתוסף האחרון שהותקן באתר הוא זה שפגע בנו והסרנו אותו מהאתר. על מנת להסיר את התוסף, היינו צריכים לעשות עבודה סיזיפית על חלק גדול מהמוצרים באתר, שדרשה מאיתנו המון זמן עבודה. אחרי ערב שלם של שינויים ועבודה משוגעת, סיימנו סוף סוף והחזרנו את האתר למצב שהיה לפני השינוי. פשוט חיכינו לתגובה של גוגל. עוברים יומיים, שלושה, שבוע וחצי והאתר עדיין לא זז. מה עושים?

כבר אמרנו לכם, תוכן משוכפל?

אחד הבעלים סיפר לנו שהוא הוסיף מוצר מסויים לאתר, שקיים במגוון דגמים. נכנסו למערכת הניהול וגילינו שהוא כתב את פרטי המוצר באופן זהה בכל הדפים החדשים, פרט לשם הדגם. היו שם 300 מילים משוכפלות כפול 70 דפים חדשים באתר שפשוט שוכפלו והיו זהים אחד לשני.
אז מה עושים? מוחקים את התוכן, מוסיפים תכנים חדשים לאתר ועוברים דף דף 70 מוצרים. עד שהעניים נעצמות. ארבעה ימים עוברים והאתר מתחיל לחזור למיקומים שלו. BANG עלינו על זה. כמובן שאחר כך החזרנו את התוסף שהיה, והאתר חזר ובגדול.

אז מה למדנו מאז ועד היום?

אל תשכפלו דפים באתר. אם יש לכם מוצרים דומים, תנסו להיות מקוריים. אם אין אפשרות, מותר לשכפל תוכן קצר אבל לא בכמות של 300 מילים לדף. קיימת אפשרות להוסיף דפים ולבקש מגוגל שלא לסרוק אותם. עוד פתרון הוא להפוך את הכתוב לתמונה ולהדביק אותה בכל הדפים.
תוכן משוכפל הוא גם תוכן שמופיע באתרים אחרים. תוכן שהיה באתר אחר ונסרק על ידי גוגל לא צריך להופיע באתר שלכם. גוגל אוהבת מקוריות ומענישה המון אתרים שמעתיקים תוכן פשוט בכדי לנפח את האתר שלהם. השתמשו בתוכן מקורי ואיכותי, תנו לגולש סיבה להישאר באתר שלכם ולקרוא את התוכן שאתם כותבים. מבלי להיות מעניין ורלוונטי לא תצליחו לקדם את האתר שלכם.
לא מאמינים לנו? תשאלו את גוגל כאן

בדיקת תוכן משוכפל

ואם אתם רוצים לבדוק האם התוכן שבידכם קיים ברשת, תוכלו להיכנס לאתר הבא:
https://www.copyscape.com/
הזינו קישור לדף שלכם ותוכלו למצוא האם התוכן כבר קיים ברשת או האם מישהו העתיק מכם תוכן.

נ.ב. סיומת הדומיין org.il מתאימה לארגונים ללא מטרת רווח ואינה מועילה לקידום האתר. וזה בדוק ?

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי