כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אורגני באינסטגרם בשנת 2019

לאחרונה שמנו לב לכמות גדולה של חיפושים בנושא הקידום האורגני של אינסטגרם. המון עסקים וחברות בישראל הבינו את הפוטנציאל העצום שיש לפרסום באינסטגרם להגדיל את כמות הלקוחות החדשים והמכירות והתחילו לבדוק מה צריך לעשות בשביל לפרסם את עצמם באינסטגרם. בפוסט הבא נרצה להסביר על האפשרויות השונות, על פרסום אורגני, מאיפה בכלל מתחילים ואיך עושים את זה במהירות ובהשקעה מינימלית?

אינסטגרם – קידום ממומן מול קידום אורגני

אז כמו ברוב הפלטפורמות ברשת, יש קידום ממומן ויש קידום אורגני. ראשית בשביל להבין מהו קידום אורגני באינסטגרם, נרצה להסביר על הקידום הממומן באינסטגרם. קידום ממומן הוא קידום שמאפשר לנו להפיץ את הפוסטים (התמונות שהעלינו לחשבון) בתשלום ובמיקוד ספציפי לקהל היעד שהחלטנו מראש. (לדוגמא, לכל הנשים בגילאי 22 – 35 באזור תל אביב, שאוהבות לקנות אונליין ברשת). קידום ממומן שכזה, כרוך בעלויות פרסום לפייסבוק (הבעלים של אינסטגרם), בתשלום לפי הפעולה שהגדרנו מראש (לדוגמא בתשלום לכל חשיפה או קליק לאתר)

לעומת זאת, קידום אורגני הוא קידום "טבעי" שאינו כרוך בתשלום מראש. מה זה אומר בעצם? כל פעילות "טבעית" שוטפת שעוזרת לנו להשיג תנועה של גולשים. לדוגמא, העלאת תמונה של מוצר (טבעת נישואין). כדי להשיג יותר צפיות, נוסיף כמובן את ההשטאג #טבעת_נישואין ונכתוב כמה שורות על הטבעת. כך יגבר הסיכוי שיהיו לנו יותר צפיות בתמונה, במיוחד כאשר גולשים יחפשו טבעות נישואין באינסטגרם.

כל הפעילויות שנבצע (שלא בתשלום ממומן), יגדילו את הפעילות ה"אורגנית" של החשבון שלנו. כך נצליח להגדיל את החשיפה באמצעים "טבעיים" ו"אורגניים". נרצה להוסיף עוד דוגמא – הגענו לחשבון אינסטגרם של מישהיא שחובבת תכשיטים והתחלנו לעקוב אחריה (Follow), היא ראתה שעקבנו אחריה, נכנסה לחשבון שלנו והחזירה לנו עוקב? הגדלנו עוד את הפעילות האורגנית באינסטגרם.

דוגמאות נוספות לקידום אורגני באינסטגרם?

יש עוד המון אפשרויות להגדיל את החשיפה הטבעית באינסטגרם. החל ממעקב אחר חשבונות רלוונטיים, תגובות לפוסטים רלוונטיים, שליחת הודעות לגולשים באינסטגרם, פרסום שוטף של תמונות, תכנים והאשתגים (#), מעקב אחר מתחרים באינסטגרם ועוד ועוד. שורה תחתונה כל מה שיכול להוסיף תנועה אל חשבון האינסטגרם שלכם. כבר כתבנו פוסט על התהליך בהרחבה תוכלו לקרוא בקישור איך להשיג עוקבים באינסטגרם

אז איך עדיף להתחיל באינסטגרם? קידום אורגני או ממומן?

פרסום באינסטגרם בצורה ממומנת יכול להביא את התנועה הכי ממוקדת ורלוונטית אל החשבון שלכם. עם זאת, המטרה הראשונית היא לא להביא קהל אלא להביא קהל מעורב ולגרום לו לשמור איתנו על קשר (לעקוב אחרינו, להשאיר הודעה וכד'). כדי לגרום לקהל להיות מעורב יותר בתכנים שלנו, חשוב לחשוף אותו אל המותג כמה פעמים וליצור סוג של קשר. לפיכך הפתרון המומלץ ביותר הוא לשלב בין הדברים – פרסום ממומן באינסטגרם כדי להביא את הגולשים הכי רלוונטיים בפעם הראשונה, ופרסום אורגני כדי להביא גולשים נוספים ולגרום להם להיות מעורבים בחשבון באופן שוטף.

אבל אין לי זמן להתעסק בקידום אורגני באינסטגרם מה עוד אפשר לעשות?

נכון, כמו לכולם למי יש זמן לעקוב אחרי פרופילים רלוונטיים? לפזר לייקים למשתמשים שונים? לשלוח הודעות לעוקבים? זה יכול לבזבז המון זמן ואפילו אם יש לנו מי שיעשה את זה באופן ידני זה בסופו של דבר המון כסף. אז מה עושים?

רובוט לאינסטגרם

בהמשך לכל המאמרים שכתבנו על שיווק באינסטגרם בבלוג לשיווק באינטרנט, אפשר להבין שיש המון מה לעשות כדי להגדיל את כמות העוקבים בצורה אורגנית. כמו אצל כל בעל עסק, המשאב הכי חשוב הוא זמן. הרי ברור שאין לנו זמן לשבת ולחפש האשתגים ולקוחות חדשים באינסטגרם, אז יש פתרון מהיר שיכול לעזור לנו במקום לבזבז את זמננו היקר – רובוט לאינסטגרם.

אנחנו מגדירים לרובוט רשימת מתחרים והוא עוקב אחרי העוקבים שלהם, אנחנו קובעים לו רשימת האשתגים לעקוב אחריהם והוא עושה לייקים בצורה אוטומטית, אנחנו מגדירים לו מיקומים גיאוגרפיים והוא עוקב אחר אותם אנשים שתייגו את עצמם באותם מקומות ועוד מגוון פעילויות אורגניות שמגדילות את כמות העוקבים והחשיפה באינסטגרם בצורה אורגנית.

לסיכום, קידום אורגני באינסטגרם כרוך בהשקעה של המון זמן כדי ליצור תנועה ופעילות "טבעית" באופן שוטף. כדי לבנות קידום טוב חשוב להעלות תכנים מעניינים באופן שוטף ובמקביל לעקוב אחרי פרופילים והאשתגים רלוונטיים. מהנסיון שלנו, השילוב המומלץ הוא פרסום באינסטגרם בצורה ממומנת (ובסטורי) + רובוט לאינסטגרם ובמקביל כמובן העלאה שוטפת של תכנים.

רוצים שאנחנו נדאג לקידום חשבון האינסטגרם שלכם, נשיג לכם עוקבים ולקוחות חדשים באופן שוטף?
צרו קשר 072-372-6000

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי