שמות לעסקים: טיפים חשובים לפני בחירת שם לעסק

"טוב שם משמן טוב" אמרו חכמים. עוד לפני שאתם בונים את המוניטין של העסק שלכם, אתם צריכים להחליט על השם וההחלטה הזאת יכולה להשפיע לא מעט על הבייבי החדש שלכם. במאמר הבא תוכלו לקבל כמה טיפים חשובים לפני בחירת שם לעסק.

איך לבחור שם לעסק? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להחליט

הבנה של קהל היעד, המהות והייחודיות לפני החלטה על שם העסק

לפני שאנחנו בוחרים שם לעסק, לוגו, אתר אינטרנט או בכלל מתחילים תהליך של מיתוג עסקי, חשוב לברר כמה פרטים אודות העסק:

  1. קהל היעד – אל מי אנחנו מדברים? מי הוא הלקוח הממוצע שלכם? באיזה גיל? אזור גיאוגרפי? מגדר? נסו לפרט ככל האפשר אודות קהל היעד שלכם. ככל שתחשבו על יותר פרטים אודות הקהל, כך יהיה לכם יותר קל בתהליך המיתוג. מומלץ לבצע אפילו תהליך קצר של מחקר פרסונות – ספרו לדוגמא על 3 אנשים שונים שקונים בחנות שלכם – מי הם? מהו הסדר יום שלהם? מה הם עושים בד"כ באינטרנט?
  2. מהות העסק – מהם השירותים/המוצרים המרכזיים שאתם מתכננים להציע ללקוחות שלכם?
  3. הערך המוסף – איך אתם שונים מהמתחרים שלכם?

בידול וייחודיות לבחירת שם העסק

חשוב לבחור שם לעסק שיהיה ייחודי ונבדל מהמתחרים. השיטה הראשונית והכי קלה לבדיקה היא פשוט לחפש את שם העסק בגוגל ולראות מהן התוצאות המובילות. במידה ובחרתם שם שכבר מופיע ברשת, חשוב להבין שכאשר גולשים יחפשו אתכם בגוגל, הם עלולים להגיע לאתר של העסק הקיים ולא אליכם. אם אותו עסק הוא באותו תחום פעילות שלכם, הוא עלול לקחת לכם לקוחות. אם הוא לא בתחום העיסוק שלכם, בחירה של אותו השם עלולה להקשות על הגולשים למצוא את האתר שלכם בחיפוש של השם בגוגל.

בחירה של שם ייחודי לעסק יכולה לעזור לכם לבדל אותו ולגרום ללקוחות להבין במה אתם טובים מהמתחרים עוד מהחשיפה הראשונה. כל עסק בראשית דרכו צריך לבחור שם שילווה אותו לאורך זמן. שם לעסק צריך להיות עם משמעות או לפחות להעביר את המסר שאנחנו רוצים להעביר ללקוחות שלנו. בנוסף, אחת מהפעולות הראשונות שאנחנו עושים בתהליך בחירת שם לעסק הוא בדיקה של שם הדומיין (כתובת אתר האינטרנט).

בחירת שם דומיין בתהליך בחירת שם לעסק

תהליך החלטה של בחירת שם לעסק הרבה פעמים תהיה במקביל לבחירת שם דומיין . כאשר אנחנו בוחרים שם לעסק, חשוב לבדוק האם יש דומיין פנוי עם אותו השם? אז איך בוחרים שם דומיין? איך מוצאים דומיינים פנויים?

באתר של Internic תוכלו לבדוק שמות דומיינים פנויים. יש להזין את הכתובת הרצויה, ללחוץ על כפתור "בדוק" ולראות האם הדומיין הרצוי פנוי לרכישה. מומלץ לרכוש לשנתיים קדימה ולא לשנה אחת בלבד (גוגל רואה שאתם קונים לשנתיים ויכולה לתת לכם עדיפות מסויימת בתוצאות החיפוש).

חשוב לבחור דומיין דומה ככל האפשר לשם העסק. בנוסף, מומלץ לבחור דומיין קצר כמה שיותר (גם נגיש יותר לגולשים וגם נותן יתרון בקידום האורגני של גוגל). בנוסף, מומלץ לרכוש דומיינים ללא אותיות כמו M,N,T,P וכל מה שלא נשמע ברור בטלפון (למנוע שאלות כמו: "האתר שלך עם N או M?").

בחירה של שם ולוגו לעסק

אז כמו שדיברנו על כתובת האתר, גם הלוגו שלכם גם יכול לכלול את השם המלא של העסק (ויכול שלא). יש לוגואים שמבוססים על האות הראשונה של שם העסק (כמו שלנו למשל) ויש לוגואים שמתמקדים בייחודיות של העסק (למשל המצלמה בלוגו של אינסטגרם). לוגו יכול להכיל גם את שם העסק ואפילו את הסלוגן. אבל הדבר הכי חשוב הוא שיהיה קל לזכור אותו ולזהות אותו מבין המתחרים. לפיכך מומלץ לחשוב גם על הלוגו בתהליך בדיקת שם לעסק.

בחירת שם לעסק באמצעות מחוללי שמות דומיין

ישנם כלים שונים שיכולים לתת לכם עוד רעיונות לשם העסק. מרביתם נבנו כדי לעזור לכם במציאת שם דומיין, אך אפשר להיעזר בהם גם לבחירת שם העסק. רובם עובדים רק באנגלית אבל זה יכול לעזור לבחירת שם דומיין ושמות עסקים בלועזית. מה שצריך לעשות זה להזין מילות מפתח והאתרים מציעים לכם אפשרויות שונות לשמות של הסטרטאפ או החברה החדשה שלכם. להלן כמה מחוללי שמות דומיין מומלצים: Namelix , Nameideasgenerator , Startupnamecheck NameMesh.

מילים נרדפות לבחירת שם לעסק

כמעט כל קופירייטר יודע ומשתמש בכלים למציאת מילים נרדפות. הרבה פעמים השם שאתם מחפשים כבר תפוס ושימוש במילים נרדפות יכולות לעזור לכם למצוא פתרון לשם מוצלח, שעדיין יעביר את המסר. למציאת מילים נרדפות השתמשו באתרים כמו TheSaurus או PowerTheSaurus למשל.

שם עסק לא רק בעברית

שם העסק יכול להיות גם באנגלית, בספרדית, איטלקית או כל שפה אחרת. הרבה פעמים השם שאנחנו רוצים בעברית כבר תפוס ומילים בשפות אחרות יכולות לעזור לנו למצוא שמות מקוריים. דבר נוסף – גוגל מבין את כל השפות ובחירת שם כזו יכולה לעזור לו להבין את תחום הפעילות ואפילו לעזור מעט בקידום האתר.

שמות לעסקים הכוללים את שם הבעלים

יש רשימה ארוכה של עסקים שקוראים להם בשם של הבעלים, כמו השם שלנו למשל – Razi Interactive. חשוב להבין כמה דברים על בחירת שם עסק הכולל את השם שלך – שימוש בשם הבעלים יכול להגדיל את האמינות (אני לא מתחבא מאחורי שם מפוצץ אלא העסק הוא אני).

מצד שני לפעמים זה עלול ליצור רושם של עסק קטן המנוהל על ידי אדם אחד (לטוב ולרע). יחד עם זאת, יש המון חברות ענק שנקראות בשם של הבעלים ואין שום בעיה עם זה (לבנת פורן, רמי לוי ועוד)

שם לעסק לפי הקבלה

יש לא מעט אנשים שמחליטים על שם העסק לפי תורה הקבלה, לפי מספרים ונומרולוגיה. לפי מחקר שעשינו, כל חודש יש לפחות 70 חיפושים בגוגל של המונח "שם לעסק לפי הקבלה". אז זה נכון שאמונה זה דבר מאוד חשוב (גם לנו), אבל ההמלצה שלנו לבחור שם לעסק על פי קריטריונים ברורים ולא על פי "אנרגיות" והחלטות רגשיות ולא מבוססות.

שם לעסק לא שולפים מהמותן

אז גם אם החלטתם על שם מנצח לעסק, חשוב להשקיע זמן ומחשבה. כדאי לומר את השם בקול רם, לשמוע מה חושבים עליו חברים, בני משפחה ולקוחות פוטנציאלים. כדאי לישון עליו כמה ימים עד שתרגישו שלמים עם השם של הבייבי החדש שלכם.

ועכשיו כשיש לכם שם מפוצץ לעסק החדש שלכם, אם אתם חושבים על מיתוג, בניית אתרים ואפילו על פרסום ברשת וגיוס לקוחות חדשים – אנחנו כאן בשבילכם – צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם עם הצעה אטרקטיבית לעסק החדש. המון בהצלחה!

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי