פרסום בעזרת מובילי דעת קהל

הידעת ש70% מהצרכנים מסתמכים ברכישותיהם על המלצות וסקירות שמצאו באינטרנט וברשתות החברתיות? בכתבה הבאה תוכלו לקרוא כל מה שרציתם לדעת על מובילי דעה באינטרנט – מי הם, מה הופך אותם לבעלי השפעה, איפה ניתן למצוא אותם ואיך ניתן להעזר בהם כאמצעי פרסומי לשיווק העסק שלך.

מי הם מובילי הדעה?

בשנים האחרונות, כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה והאינטרנט, אנו שמים לב ליותר ויותר מובילי דעה במגוון תחומים, שצצים להם ברשתות החברתיות השונות.

מוביל דעה בעולם הדיגיטלי הוא אדם המשתף תוכן, תמונות, ידע או חוויות מחיי היום-יום שלו וזוכה בעקבות כך לחשיפה מוגברת ולכמות של אלפי גולשים שעוקבים אחריו.
מוביל הדעה הוא אותו אדם שהעוקבים שלו פונים אליו על מנת לקחת ממנו השראה, להתייעץ או ללמוד מהידע שלו בתחומי העניין או ההתמחות שלו. התוכן שמוביל הדעה משתף, מעניין ומושך את הגולשים וגורם להם לרצות לעקוב אחריו באופן קבוע וליצור איתו אינטראקציה.

תחומי התוכן של מוביל הדעה אינם מוגדרים או מוגבלים, העיקר הוא – שהתוכן ייצור ויראליות ברשת,  ייחשף לכמות גדולה של גולשים,  וייצור מעורבות ניכרת.

מוביל דעה יכול להיות מאמן כושר שמשתף מידע בפייסבוק, מאפרת שמעלה סרטוני איפור ליוטיוב, דוגמנית או רקדנית היפ-הופ המוכרת בזכות סרטוני הריקוד שהיא משתפת באינסטגרם…

מובילי הדעה כמנהיגים חברתיים

הפרסום המסורתי (רדיו, עיתונות, טלוויזיה וכד') כבר לא משפיע על החלטות הרכישה של צרכנים כמו שהיה בעבר.

לעומת זאת, מחקרים בנושא מוכיחים כי מובילי הדעה נתפסים בקרב העוקבים שלהם כמקור להשראה ולקיחת דוגמא, וכמו כן בתור המקורות הדיגיטליים האמינים ביותר בכל הנוגע לסקירות וביקורות על מוצרים ברשת.

הם גם נתפסים בתור דמויות שאנשים מעוניינים לחקות, בין אם מדובר באינסטגרמרים, יוטיוברים או בלוגרים –  העוקבים שלהם סומכים על הביקורות שהם משתפים.

שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל, בשילוב עם השיווק מפה לאוזן על ידי העוקבים אחריהם, יצר את שיטת הפרסום המוצלחת לעסקים  שנקראת "שיווק מבוסס משפיענים".

שיווק מבוסס משפיענים

בעבר היה מדובר בעיקר בפרסום באמצעות סלבס ומפורסמים – כמו שחקנים, זמרים, כדורגלנים או דוגמניות וכד'.
בשנים האחרונות, יותר ויותר מותגים, בעלי עסק וארגונים, מחפשים להגיע אל קהל היעד שלהם דווקא דרך הלידרים ואושיות הרשת – שהם אנשים פשוטים מן השורה, ולאו דווקא "סלבס".
על ידי כך הם מקבלים את האפשרות לחשוף את המותג שלהם בדרך שלאו דווקא תיתפס כ"פרסומית".

הלידרים יכולים להיות עיתונאים, יוצרים, יו-טיוברים, או אפילו הפרופסור לכלכלה שמנהל בלוג חדשותי-פיננסי מוכר וגר מעבר לרחוב.

בטח כבר הבחנתם בכך שאושיות הרשת מקבלות פעמים רבות הצעות לפרסום מוצרים, ואנו נתקלים ביותר ויותר שיתופי פעולה בין מותגים למובילי דעה.
מדובר בהצעה עיסקית משתלמת במיוחד, לשני הצדדים.
בדרך זו תוכלו לפנות אל קהל היעד שלכם, דרך מובילי הדעה המשפיעים והמובילים באותו תחום. (יש לבחור כמובן בכאלו שאנשים סומכים עליהם, מאמינים בהם ומעוניינים בלקיחת דוגמא מהם.)

שיווק מבוסס משפיענים פועל על פי שיטת "פה לאוזן", כיוון שהוא מאפשר חשיפה מוגברת לקהל העוקבים של מוביל הדעה, כשגם כל אותם עוקבים יעבירו את המוצר שלכם הלאה לחברים שלהם.

יתרונות השיווק באמצעות מובילי דעה:

  • קהל מפולח – ניתן לבחור במוביל דעה שהגיל והמאפייניים של העוקבים שלו זהים בדיוק לקהל היעד שלכם בצורה מפולחת. למשל, אם אתם עושים פרסומת לאיפור – תוכלו לבחור ביוטיוברית שמעלה סרטוני איפור ויש לה קהל של עוקבות שמתאים בדיוק לקהל היעד של המוצר שאתם מוכרים.
  • נישה מוגדרת – מובלי הדעה הם בעלי תחום עניין, שיוגדר לרוב תחת נישה מסוימת. (שף שמנהל בלוג אוכל באינסטגרם או משפטן שמנהל אתר גדול בנושא עריכת דין וכו'). היתרון הוא שתוכלו לבחור לשתף פעולה עם מובילי הדעה בנישה הספציפית שלכם.
  • "זאת לא פרסומת" – מובילי הדעה נוהגים לשתף ברשת תכנים שהם לא שלהם, ולקדם מוצרים וחוויות שחוו. לכן, כשהם מפרסמים מוצר מסוים, דעתם נחשבת לאובייקטיבית ולא נתפסת בעיניי העוקבים שלהם כ"פרסומת".
  • פעילות מגוונת – לרוב מובילי הדעה יהיו פעילים גם ברשתות חברתיות אחרות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס, לינקדאין, יוטיוב), והם יהיו בעלי נוכחות חברתית חזקה וייזכו לחשיפה רבה, ביותר מפלטפורמת מדיה אחת.

אם החלטתם שאתם מעוניינים בהגדלת המכירות וההכנסות של העסק שלכם, על ידי שיתופי פעולה עם מובילי דעה באינטרנט – אתם מוזמנים לדבר איתנו.
אנחנו כבר נעזור לכם למצוא את אושיות הרשת המובילות בתחום הנדרש ונביא אותם עד אליכם.
לפרטים נוספים צרו קשר 072-372-6000

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי