שיפור יחס המרה – איך להגדיל הכנסות עם אותו תקציב פרסום?

אנחנו בונים אתרים שמניבים תוצאות. אבל גם אם כבר בניתם אתר, חשוב שתדעו מה זה "שיפור יחסי המרה" ואיך אתם יכולים להשיג יותר תשואה מהאתר שלכם. 90% מהעסקים לא מודעים לתהליך החשוב הזה ולכן רק חלק קטן באמת מצליחים להרוויח כסף מהקמת אתר ומהפרסום שלו ברשת. אז יש תנועה של גולשים, אבל אין פניות ומכירות? הנה כמה סיבות למה האתר שלכם לא מצליח להתרומם.

שיפור יחס המרה באתרי אינטרנט, הוא תהליך חשוב מאוד כדי להגדיל הכנסות דרך האינטרנט. הרבה בעלי עסקים בכלל לא מודעים לנושא ומפסידים המון כסף בגלל חוסר בידע.

למה רק 10% מצליחים בשיווק דיגיטלי ו-90% לא מרוצים?

המון בעלי עסקים בונים אתר ושופכים הון על פרסום, אבל לא מצליחים לייצר הכנסות ורווחים. הרבה מהם מפטרים את המקדם שלהם ועוברים למקדם אחר. ואח"כ לעוד אחד ועוד אחד עד שהם מתייאשים.

כבר שמענו לא מעט פעמים "ניסיתי לפרסם עם 3 מקדמי אתרים ולא הצלחתי. הפרסום באינטרנט לא עובד". אז לפני שבאמת מרימים ידיים, כדאי להבין את שורש הבעיה.

מה זה יחס המרה?

יחס המרה הוא היחס שבין כמות המבקרים באתר, לבין כמות המבקרים שביצעו פעולה כלשהי שהוגדרה מראש (השאירו פרטים, ביצעו רכישה, הרשמה לניוזלטר וכו').

אם היו לנו היום 100 כניסות לאתר ומתוכן קיבלנו 10 פניות של לקוחות מתעניינים, יש לנו יחס המרה של 10%.

יחס ההמרה הממוצע באתרי אינטרנט בעולם הוא 3%. כלומר אם תכניסו 100 אנשים חדשים לאתר שלכם, הסטטיסטיקה אומרת שרק 3 יבצעו המרה. נשמע מבאס? יכול להיות, אבל זה לא אומר ש"הפרסום באינטרנט לא עובד". הפרסום באינטרנט לא עובד אם לא דואגים לשיפור יחס ההמרה ולשדרוג אתרים.

אז איך דואגים לשיפור יחס ההמרה?

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization – CRO ), הוא תהליך שיכול לייצר לך תשואות הרבה יותר גבוהות מהאתר שלך. יחס המרה של 3% לעומת 8% זה הבדל משמעותי, שיכול להשפיע על ההכנסות באתר בצורה מטורפת.

אתר עם יחס המרה גבוה יכול להכניס יותר עסקאות ולהניב לך הרבה יותר כסף, עם אותו תקציב פרסום. אבל איך עושים את זה? מאיפה מתחילים?

הנה לפניכם כמה טיפים שלמדנו במהלך השנים, לצורך שיפור ההמרות של הלקוחות שלנו :

נמאס לך לבזבז כספים מיותרים על פרסום באינטרנט?

רוצה שאנחנו נדאג לשיפור יחסי ההמרה אצלך באתר?

7 טיפים לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם

א. זה אולי ישמע לכם מובן מאליו, אבל חשוב לבדוק את התקינות של האתר והטפסים ליצירת קשר. כבר נתקלנו בלא מעט אתרים עם טופס השארת פרטים שלא מגיע לשום מקום (או לתיבת הספאם) והם לא מקבלים לידים חמים שכבר נשלחו אליהם.

הימנעו מטפסי יצירת קשר עם המון סעיפים או עם סעיפים מיותרים שלא לצורך. אם הגולשים החליטו להשאיר פרטים, הם צריכים לעשות זאת בצורה אוטומטית וקלה. הם לא אמורים להתחיל לחשוב "מה הכותרת?" או "מה לרשום בסעיף הערות"? במיוחד אם אין לכם צורך בכותרת או בהערות. אם מה שאתם צריכים זה שם וטלפון הלקוח לא צריך לחשוב על הכותרת.

ב. חוויית משתמש – כאשר לקוח נכנס לחנות הפיזית שלכם, הוא עובר חוויה ועל כך אין ויכוח. כמעט כל עסק היום מבין את החשיבות של החוויה בתהליך הקניה ולכן משקיעים עשרות אם לא מאות אלפי שקלים על עיצוב חנויות – החל מחלון הראווה בכניסה ועד לתאורה המרשימה והדלפק המעוצב.

עם זאת, במרבית המקרים רוב הלקוחות שלכם יפגשו את האתר שלכם עוד לפני שיגיעו לחנות. הרי הרבה יותר קל לנטוש את האתר אונליין, מאשר לעזוב את החנות כשאתה כבר שם. אז למה להשקיע הרבה יותר בחנות מאשר באתר? ועוד בפער משמעותי?

במרבית המקרים הגולשים מתחילים את החוויה ומקבלים החלטה באתר (עוד לפני שהם מגיעים אל החנות) והרבה פעמים נוטשים בגלל חוויה גרועה. כמו שלא הייתם מציבים שולחן רעוע בכניסה לחנות, כך חשוב לדאוג לאתר אינטרנט שמכבד את בעליו.

דוגמה קלאסית לחוויית משתמש גרועה היא זמן טעינת האתר. מחקרים של גוגל במובייל, מראים שכל שנייה נוספת בתהליך טעינת האתר, יכולה להקטין את יחס ההמרה שלכם ב-20% (!!!) אז יכול להיות שחסכתם ובניתם אתר בזול, אבל בסופו של דבר החיסכון הזה עלה לכם ביוקר…

ג. קהל יעד – זה לא משנה כמה האתר שלכם מוצלח, צריך לפגוע בקהל הנכון, עם המסר הנכון ובזמן הנכון. פרסום לקהל יעד שאינו רלוונטי יביא ליחס המרה נמוך ולכן צריך "לטרגט" את קהל היעד שלכם ולא לפרסם לגולשים שאינם רלוונטיים.

טיפ חשוב להבין מי קהל היעד שלכם הוא מחקר פרסונות – לפרק את הקהל שלכם לכמה דמויות אופייניות ולהבין מה עובר להם בראש. למשל, דני מת"א, סטודנט צעיר בן 24 שנמצא באתר של אופנה יתנהג אחרת לגמרי מנאווה – פנסיונרית בת 57 מחיפה. ככל שיהיה לכם יותר מידע על ה"פרסונה" שאתם מחפשים, תוכלו להבין איך להגיע לאותו דני/נאווה ועם איזה מסר.

ד. מסר נכון לקהל הנכון – אז גם אם יש לכם "טרגוט" נכון ופגעתם בקהל היעד שלכם בצורה מדויקת, תמיד חשוב להבין את הפסיכולוגיה מאחורי הגולשים. איך הגיעו לכאן? מה הם רוצים לשמוע? מהו המסר המשכנע ביותר שיגרום להם לפנות אלינו/לרכוש באתר?

שימו את עצמכם באותו נקודה שבהם נמצאים הגולשים ותחשבו מה המסרים שיכולים להיות הכי אפקטיביים. תמיד כדאי לשכפל עמודים ולהשוות יחס המרה של 2 מסרים שונים (A/B Testing).

ה. בזמן הנכון – אז כן. יחס ההמרה הממוצע בעולם הוא 3% וזה יכול להיות מייאש מאוד. אבל יש לא מעט שיטות לפגוע בקהל בזמן הנכון. מחקרים מראים שגולש ממוצע יקנה רק לאחר 7 חשיפות למותג שלכם. פרסום חוזר ללקוחות שכבר ביקרו באתר ( שיווק מחדש – רימרקטינג ), יכולים לשפר את יחס ההמרה שלכם בצורה משמעותית.

ו. אמינות – אנחנו לפעמים נכנסים לאתר והמחשבה הראשונה שלנו היא "משהו מרגיש לי חשוד. מי עומד פה מאחורה?" כאשר עולה חשש (ואפילו הכי קטן) בנוגע לאמינות האתר, הרבה גולשים עושים "אחורה פנה" ומחפשים אתר אחר שייתן להם מענה.

יש המון דרכים לשיפור האמינות באתר: פרטי יצירת קשר ברורים, כתובת העסק עם מפה, חתימות כמו 100% Satisfaction/Money Back Guarantee, לוגואים של כרטיסי אשראי, אבטחת SSL, סליקה בטוחה ועוד. דבר נוסף שמגדיל אמינות באופן משמעותי הוא מיתוג אישי – הפנים שלכם באתר יכולים לעזור מאוד לאמינות ולשיפור יחס ההמרה.

ז. מפות חום והקלטות וידאו – חשוב להבין שאין כאן חוקים ברורים. למרות כל הטיפים שלעיל, כל עסק והאופי הייחודי שלו. יש אתרים שיכולים לתפקד עם אתר בשחור-לבן (למשל האתר העולמי של Craigslist) ויש תחומים שמחייבים עיצוב מרשים ומתוחכם (הרי לא הייתם משאירים את הפרטים שלכם באתר של חברת ביטוח בשחור לבן נכון?)

בשורה התחתונה, בגלל שכל עסק הוא ייחודי בפני עצמו, חשוב להבין מה קורה באתר בפועל ולא רק בתיאוריה. לצורך כך נוכל לצפות בהקלטות וידאו של הגולשים שלנו, מפות חום וסטטיסטיקות ובכך להבין האם יש בעיות שדורשות טיפול ויכולות לעזור להגדיל את יחס ההמרה באתר.

שיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות – כמו להרים כסף מהרצפה

כל מה שרשמנו למעלה תקף גם לאתרי תדמית וגם לחנויות וירטואליות. עם זאת, כשאנחנו מדברים על חנויות, יש חשיבות עוד יותר גדולה לחוויית המשתמש. תהליך מכירה מהיר ופשוט יכול להגדיל מכירות בצורה משמעותית ומבלי להוציא שקל נוסף על פרסום.

הנה מקרה שהיה לנו עם האתר של צליל שקד – תהליך הרכישה היה מורכב מ-5 מסכים שונים (סל קניות, הצגת מוצר, הרשמה, פרטי משלוח, סליקת אשראי) עד לסיום רכישה. מה שעשינו זה לצמצם את כל התהליך למסך אחד וברור. התהליך הפשוט הזה עזר לנו להגדיל את יחס ההמרה ב-80% (!!) שיפור כזה ביחס ההמרה יכול להחזיר את העלויות תוך זמן קצר מאוד ולהשאיר נתח רווחים יפה מאוד לבעל האתר לעוד שנים ארוכות.

נמאס לך לבזבז כספים מיותרים על פרסום באינטרנט?

רוצה שאנחנו נדאג לשיפור יחסי ההמרה אצלך באתר?

6 מחשבות על “שיפור יחס המרה – איך להגדיל הכנסות עם אותו תקציב פרסום?”

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

מבצע-בניית-אתרים

רגע, לפני שאנחנו נפרדים!

אנחנו יכולים להגדיל את התשואה באתר שלך בלי להוציא עוד שקל על פרסום!

למידע נוסף ללא התחייבות: