איך לייצר טראפיק לאתר באמצעות קמפיינים לשמות מתחרים בגוגל אדס?

כאשר המתחרים שלכם בונים קמפיינים בגוגל אדס ומושכים לקוחות פוטנציאליים באמצעות מודעות Google, הם ככל הנראה משתמשים במילות מפתח שתואמות למילות המפתח שלכם. למעט מילות המפתח המשותפות הללו, יכול להיות שהברנד של המתחרים שלכם מוכר וחזק יותר משלכם ובעזרת הביטויים של שם המותג תוכלו לנסות לזכות בחלק מהקהל שמחפש את המותג המתחרה שלכם באופן ישיר.

ביצוע פעולה זו נקרא קמפיין לשמות מתחרים. קמפיין לשמות מתחרים מאכלס את את השמות המדויקים ושמות נרדפים למותגים שמתחרים בכם על מנת להציע לגולשים הצעה טובה יותר ובסופו של דבר להפוך אותם ללקוחות למרות שהם חיפוש שם עסק אחר.

איך לטרגט את הקהל של המתחרים שלכם?

כשעובדים על קמפיינים של שמות מתחרים, יש מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם. אתם צריכים להיות ערים לסוג הקהל שהמתחרים שלכם מקבלים לאתר, לזהות אילו מתחרים משתמשים בקמפיינים מהסוג הזה כמוכם, לדעת מה המיקום של המתחרים שלכם וכמה אסטרטגי לכם לבנות קמפיין מתחרים על מתחרה מסוים.

5 טיפים שיעזרו לכם לייצר טראפיק נוסף לאתר באמצעות קמפיין מתחרים מקצועי:

1. לזהות מי מנהל קמפיינים במונחים שלכם

חשוב לזכור שמיקוד מתחרים ב-Google Ads הוא מאוד תחרותי. לפני שתתחילו לבנות קמפיין מתחרים לכל אתר שמעניק שירותים זהים לשלכם, תרצו לוודא שגם המתחרים שלכם לא משתמשים בטקטיקה הזאת. אתם יכולים לראות מי הציע הצעת מחיר על שם העסק או שם המותג שלכם על ידי לחיצה בגוגל אדס כל Campaigns ואז לחצו על Add Filter ולבסוף על Auction Insights.

לאחר שתעשו סינון על קמפיינים ממותגים שלכם תוכלו לראות אילו מהמתחרים שלכם הגישו הצעות מחיר על מילות הברנד שלכם וגם את ביצועי הקמפיינים שלהם. אם אתם מגלים שהמתחרים שלכם כבר עושים קמפיין מתחרים עם השם שלכם, זו עוד סיבה למה כדאי לכם למהר ולבנות קמפיין מתחרים למותג שלהם בהקדם. אם אתם שמים לב שאף אתר כרגע לא מבצע קמפיין מתחרים למותג שלכם – תשקלו טוב אם אתם רוצים לבנות אחד מכיוון שכשתבנו קמפיין מתחרים, הם יוכלו לראות שבניתם קמפיין עם שמות המותג שלהם והם יכולים להיכנס חזק בתחרות ו"לרדוף" אחר מילות המפתח הרלוונטיות לכם מה שיעלה לכם באופן משמעותי את המחיר לקליק.

2. לגלות איך המתחרים מתמקמים ביחס למותג שלכם

לזהות מי מנהל קמפיין על שם המותג שלכם זה רק השלב הראשון. בשלב השני תצטרכו להבין כיצד המותגים המתחרים ממקמים את שם המותג שלכם ביחס אליהם בקמפיינים שהם בונים. לא רק שתוכלו לראות איזה מתחרה מקבל את ה-CPC הנמוך ביותר על שם המותג שלכם, גם תוכלו לראות למי יש ציון איכות גבוה יותר וממוקם יותר גבוה בביטויים של המותג שלכם במודעות של רשת החיפוש. במילים אחרות, תהיה לכם הבנה טובה יותר מה תצטרכו לכתוב או לשנות בקמפיינים העתידיים שלכם. כדי להבין כיצד המתחרים משתמשים בשם המותג שלכם בקמפיינים שלהם היכנסו לכלי SpyFu שנותן תובנות מעמיקות לגבי השימוש של המתחרים שלכם במערכת הפרסום של גוגל.

3. לוודא שאתם מכירים את המתחרים לעומק

לפני שאתם ממשיכים בשלבים לבניית קמפיין מתחרים איכותי, אתם חייבים להכיר לעומק את המתחרים שלכם. יש סיכוי טוב שאף אחד מהמתחרים שלכם לא בנה קמפיין עם שם המותג שלכם. עם זאת, אתם לא יודעים במדויק מה כמות ואיכות התחרות לשירותים שלכם ולכן אתם צריכים להתחיל לחקור. לפני שתבנו את הקמפיין לשמות מתחרים שלכם התחילו במחקר מילות מפתח מעמיק למותג שלכם ולאחר מכן תבנו רשימה של מותגים שמתחרים על אותו הקהל יחד איתכם. לאחר שהרשימה תהיה מוכנה, תרחיבו אותה על ידי חיפוש באינטרנט עד לרמת המוצר או השירות הספציפי שהמתחרים שלכם מעניקים.

4. לכתוב קופי שמדגיש את מה שחסר למתחרים

בזמן שאתם לומדים וסורקים על המתחרים שלכם באינטרנט אתם בטח שמים לב שהם לא מפרסמים את החסרונות של השירותים והמוצרים שלהם. לכן, חשוב מאוד לסקור את העבודה שלהם לעומק וגם לקרוא ביקורות כדי שתכירו את החסרונות של המותג שלהם. הבלטת החולשות של המתחרים על ידי הדגשת החזקות שלכם זו דרך מצוינת להבדיל את המותג שלכם מהמתחרים ולקבל טראפיק איכותי מקמפיין מתחרים. כאשר אתם מתייחסים לכך בבירור בקופי של המודעה, ההבדל ביניכם לבין המתחרים מורגש.

5. לוודא שה-CPC לא חורג (עקב מלחמת בידים ביניכם לבין המתחרים)

אחד החסרונות הגדולים ביותר של מיקוד שמות מתחרים בקמפיינים ב-Google Ads הוא שאתם עלולים להיגרר למלחמת הצעות מחיר (מלחמת בידים). כשזה יקרה, אתם תתחילו לחוות שינויים דרסטים במחיר לקליק במודעות שלכם. זו אחת הסיבות שבגללן אנחנו מציעים לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם בונים קמפיין עם שמות מתחרים, במיוחד אם הם לא בנו קמפיינים עם שם המותג שלכם. ברגע שהם יבינו שאתם מריצים קמפיינים על המילים שלהם הם עלולים להגיב והתגובה שלהם עלולה להעלות את ה-CPC.

בסופו של דבר, קמפיינים של שמות מתחרים יכולים להביא לכם טראפיק איכותי בעלות נמוכה, מכיוון שבדרך כלל יש תחרות רבה יותר על מילות מפתח רגילות. אבל, אם אתם שמים לב שהעלות לקליק מזנקת במודעות שלכם, יש סיכוי שזה נגרם על ידי מתחרים שלכם שמנסים לנצח אתכם במלחמה על הטראפיק.

לסיכום

לאחר שביצעתם את המחקרים והניתוחים הרלוונטיים, תוכלו לקבל החלטה יותר מושכלת אם מיקוד שמות מתחרים ב-Google Ads זה המהלך הנכון עבור העסק שלכם. אתם צריכים להיות זהירים עם השימוש של קמפיין מתחרים כחלק מהאסטרטגיה שלכם אבל זה לא אומר שזו לא דרך מצוינת להגדיל את אפשרויות הקמפיינים ואת כמות הטראפיק שהאתר שלכם מקבל. תזכרו לבצע את כל המחקרים המקדימים, לדייק בקופי של המודעה ולפקוח עין על ה-CPC.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה קידום עסקים באינטסגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה Amazon S3 ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי