יצירת קוד QR לעסקים – כיצד ליצור בחינם קוד QR לעסק

רבים מבעלי העסקים משתמשים היום בקוד QR לשיווק העסק שלהם והגדלת כמות הלקוחות. בפוסט זה תוכלו להבין כיצד ליצור קוד QR משלכם, מה היתרונות ביצירת קוד שכזה וכיצד תוכלו להיעזר בו על מנת לבנות מועדון לקוחות לעסק שלכם.

מה זה QR קוד?

QR קוד (Quick Response Code) הוא סוג של בר-קוד שמאפשר להגיע לטקסט/קישור באמצעות אפליקציות ייעודיות בסמארטפונים. בהמשך המאמר תוכלו לגלות כיצד ליצור קוד QR מיוחד משלכם ולקשר אותו לאתר הבית שלכם, לטקסט מסוים, לדף יצירת קשר או ישירות למספר הטלפון שלכם. את הקוד תוכלו להציב בכניסה לעסק, על גבי כרטיסי הביקור, על פליירים וכד' ובכך להגדיל את החשיפה של העסק שלכם.

איך סורקים קוד QR?

על מנת לסרוק את הקוד, עליכם להוריד אפליקציה ייעודית לסמארטפון לסריקת קודי QR. לדוגמא: Bakodo באייפון או QR BARCODE SCANNER למשתמשי אנדרואיד. במידה ותסרקו את הברקוד הבא למשל, תוכלו להירשם לרשימת התפוצה שלנו ולקבל עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג לשיווק באינטרנט:

רשימת תפוצה QR

מהם היתרונות של קוד QR לעסקים?

קוד QR לעסק יוצר רושם שהעסק שלכם אמין, מקצועי ונמצא בקדמת הטכנולוגיה. מקדמי אתרים מבינים את החשיבות של הטמעת קישורים חיצוניים ברשת, קוד QR שמקשר אל האתר שלכם הוא כמו קישור חיצוני נוסף אל האתר ויכול להועיל לקידום האתר ברשת. יחד עם זאת, במידה וכתובת האתר שלכם ארוכה או שאתם מעוניינים להוביל את הלקוח לדף ספציפי באתר, השימוש בקוד QR חוסך את זמן ההקלדה ומאפשר ללקוחות גישה נוחה ומהירה לדף באתר. שימו לב: רוב הגולשים שיגיעו דרך הקוד משתמשים בסמארטפונים. במידה והאתר שלכם אינו מותאם לגלישה בסמארטפונים אתם עלולים לפספס את אותם הגולשים.

יתרון נוסף – קוד QR להגדלת רשימת התפוצה או הקמת מועדון לקוחות

חלק גדול מהפוסטים בבלוג שלנו לשיווק באינטרנט מדברים על גיוס לקוחות חדשים. על מנת להשיג לקוחות חדשים רבים מאיתנו משקיעים זמן רב ומאמץ אך האם יצא לכם לחשוב כיצד לשמר את הלקוחות הישנים שלכם? תוכלו להדפיס קוד QR ולהציג אותו בכניסה לעסק, הקוד יפנה אל האתר שלכם ובו הגולש יתבקש להירשם לרשימת התפוצה. ברגע שתהיה לכם רשימת תפוצה של הלקוחות שלכם, תוכלו לשלוח מסרונים ב-SMS או במייל, לעדכן על מבצעים חדשים ובכך להגדיל את כמות הפניות אל העסק. במידה ואתם מעוניינים לעודד את הרישום למועדון הלקוחות, תוכלו להוסיף הטבה בעת הרישום לרשימת התפוצה כמו למשל קופון הנחה ברכישה הבאה. דבר שיגדיל את האפשרות שהלקוח יחזור אליכם ובנוסף יתפוס אתכם כעסק מקצועי, חדשני ואמין.

הקמת מועדון לקוחות באמצעות קוד QR – מקרה שהיה

לקוחה שלנו שעוסקת בדיקור תכננה לצאת לחופשה והשאירה 4 ימים ריקים בלוח הזמנים שלה. החופשה שלה התבטלה והיא נשארה עם 4 ימים פנויים ללא לקוחות מוזמנים. היא החליטה לשלוח SMS לכל רשימת התפוצה ולהציע הנחה של 20% באותם הימים. רשימת התפוצה שלה הכילה 400 לקוחות לערך והיא שלחה את ההודעה בעזרתנו בעלות של 64 ש"ח ( 16 אג' להודעת SMS). מתוך אותם 400 חברי מועדון היא קיבלה 20 פניות לערך שמילאו אותה בעבודה למשך אותם 4 ימים ועוד בהמשך השבוע. בנוסף להגדלת הפניות אתם מגדילים את החשיפה לעסק ומזכירים ללקוחות שאתם קיימים וזוכרים אותם. חשוב כמובן שלא להגזים בשליחת ההודעות, אחרת תראו יותר ויותר לקוחות שירצו להסיר עצמם מרשימת התפוצה שלכם.

אז איך ליצור QR Code?

קיימים מגוון אתרים שמציעים יצירת קוד QR בחינם או בתשלום. לפניכם חלק מהאתרים המובילים:

https://www.the-qrcode-generator.com

מאפשר יצירת QR Code במהירות ובקלות ומציע לכם לקשר את הקוד למגוון רחב של אפשרויות. תוכלו לקשר אל טקסט מסויים שכתבתם, לאתר שלכם ואפילו למספר טלפון. במידה ותהיו מעוניינים לשנות את הקישור לאחר שכבר הדפסתם את הקוד, כדאי להירשם לאתר בעזרת החשבון שלכם בגוגל. תוכלו לעקוב ולראות את הכניסות שהגיעו בממשק Google Analytics של האתר שלכם. ניתן להשתמש בקוד שלכם בחינם גם לשימוש מסחרי אך עליכם לתת את הקרדיט לאתר – תוכלו לקרוא פרטים נוספים על זכויות היוצרים בקישור שנמצא בחלק העליון של האתר – What is a QR Code?

https://qrcode.kaywa.com

גם האתר הבא מאפשר לכם ליצור קוד QR לעסק בחינם ולקשר אותו במגוון אפשרויות שונות. במידה ואתם רוצים לעקוב אחרי הכניסות עליכם לשלם מחיר מסויים בכל חודש (תלוי בחבילה שבחרתם). חבילות בתשלום מאפשרות לכם עוד המון אפשרויות כמו קוד QR מעוצב עם תמונה שבחרתם, אך גם האתר הבא מציע שירות דומה רק בחינם (תלוי באופן השימוש):

https://www.visualead.com

האתר מאפשר יצירה של קוד QR מעוצב עם תמונה שלכם, אך מגביל את את כמות הסריקות עד ל-50.000 פעמים ומציב פרסומות כאשר אתם סורקים אותו. במידה ויהיו לכם יותר כניסות או שתרצו להסיר את הפרסומות, תצטרכו לשלם תשלום חודשי שמתחיל מ-6.5$ לחודש. במידה ותשלמו, תוכלו לשנות את הקישור שלכם לכל כתובת אחרת גם בהמשך. אם השתמשתם בתמונה ויצרתם קוד QR מעוצב כמו שלנו, נשמח אם תפרסמו אותו בדף הפייסבוק של Razi Interactive.

במידה ואתם מעוניינים בבניית אתר מותאם לסלולר, בחבילות SMS, בהקמת מועדון לקוחות ורשימת תפוצה באתר שלכם או ביעוץ בנושא אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 072-372-6000
אם אהבתם את הפוסט נשמח לשמוע תגובות, אתם מוזמנים לפרסם את הקוד שעיצבתם בדף הפייסבוק שלנו

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי