"עשה זאת בעצמך" – מדריך ראשוני לקידום אתרים אורגני בגוגל לבעלי אתרים

הרבה עסקים משקיעים לא מעט משאבים בהקמת האתר וחושבים שכאן נגמר העניין והאתר יפיק להם "מרגליות" ולקוחות נוספים. אכן, האתר הנו עדיין האמצעי הטוב והממוקד ביותר לחשיפת העסק שלכם – המוצר/השירות/הערך המוסף שאתם מציעים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם, אך על מנת להגדיל את החשיפה של האתר יש עוד המון פעולות לקידום האתר שעליכם לבצע.

בנוסף לקידום ברשתות החברתיות, תוכלו להציב את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש של גוגל. כאשר הגולשים יחפשו בגוגל מילות מפתח רלוונטיות לתחום שלכם, הם יכנסו אל האתר ואז הם עשויים למצוא את מה שהם חיפשו בגוגל- זהו תהליך ממוקד הרבה יותר מאשר הקידום ברשתות החברתיות. אלו לקוחות שמחפשים את השירות שלכם ולא סתם גולשים ש"טיילו" ברשת ונתקלו בפרסומים שלכם.

ראינו אם כך שהסיפור של מילת המפתח שהגולש מקיש בחיפושיו בגוגל חשוב מאד כי באמצעותו הוא עשוי להגיע לדף האתר שלנו בצורה ממוקדת. השאלה היא, על אילו מילות מפתח עלינו להתמקד?

בדיקת מיקום בגוגל

אז דבר ראשון שבעל אתר יכול לעשות למען הקידום האורגני של האתר שלו הינו "מחקר מילות מפתח" ראשוני. בטרם עושים זאת יש לבצע בדיקת מיקום בגוגל עבור מילות המפתח שאתם חושבים כרלבנטיות לאתרכם, האם לא הגיע הזמן…?

אם כן בצעתם בדיקת מיקומים בגוגל של האתר שלכם, אני מקווה שבצעתם את הבדיקה תוך גלישה פרטית במחשבכם או במחשב אחר או באמצעות כלי כלשהוא לדרוג אתרים. במידה וההיסטוריה שלכם וקבצי ה"קוקיס" עדיין נמצאים בדפדפן, התוצאות שתראו בבדיקת המיקום בגוגל, עשויות להיות מעוותות (אם נכנסתם בעבר לאתר שלכם דרך גוגל ואתם שוב מחפשים את אותה מילת המפתח, גוגל תציג לכם את האתר שלכם בראש תוצאות החיפוש למרות ששאר הגולשים לא רואים את אותן התוצאות). אז אחרי הכול, האם אתם מרוצים מהמיקומים שלכם בגוגל..? אני מניח שלא כל כך…

אז מה צריך לעשות בעצם ?

מחקר מילות מפתח בגוגל

מטרת המחקר למצוא את מילות המפתח האטרקטיביות ביותר בהן תשתמשו לקידום האורגני של האתר שלכם. מילות המפתח צריכות להיות כאלו שמצד אחד רלבנטיות לשרות/למוצר שאתם מציעים ומצד שני צריך שיהיה להם כמות חיפושים סבירה בגוגל. בנוסף עליכם לוודא שהתחרות עליהם אינה גדולה מדי, אחרת תעבדו הרבה ולא תצליחו לקדם אלא עם מקדם אתרים מקצועי בתשלום.

מחפשים מקדם אתרים מקצועי לאתר שלכם? חייגו עוד היום 072-372-6000

מעוניינים ללמוד קורס קידום אתרים במתכונת ייחודית אחד על אחד? קראו עוד על קורס קידום אתרים

נשמע קצת מסובך … לא נורא, אז מה עושים ?

רושמים לנו בטבלת אקסל את מילות המפתח הרלונטיות לתחום שלנו ולמה שהאתר שלנו מציע, והולכים לכלי של גוגל בשם "מתכנן מילות המפתח". שם נוכל לקבל רעיונות נוספים למילות מפתח ולדעת את כמות החיפושים החודשיים בגוגל. במידה ומילות המפתח שהכלי הציע לנו גם כן רלוונטיות מוסיפים לטבלה. שימו לב: לכל מילת מפתח יש נתון חשוב מאד הנקרא "כמות חיפושים ממוצעת חודשית" . זה נתון משמעותי שמציג כמה גולשים מחפשים בדיוק את אותה מילת המפתח בממוצע לחודש. מעתיקים את הנתונים לטבלת האקסל מול מילת המפתח המתאימה. אגב ככל שהוא גבוה יותר – יותר טוב. בחוק אצבע פחות מ-100 זה זניח.

בשלב הבא הולכים עם כל מילת מפתח מהטבלה לסרגל החיפושים בגוגל ומקלידים את מילת המפתח בין גרשיים (חיפוש מדויק) – לדוגמא "בניית אתרים לעסקים" ואז בודקים את מספר התוצאות שקיבלנו – המספר מציג את כל הדפים שגוגל סרק וכללו את מילת המפתח הנ"ל. מעתיקים לטבלה את המספר שראינו מול מילת המפתח. בניגוד לקודם, נתון זה מבטא את מידת התחרותיות על מילת המפתח. ככל שיש יותר תוצאות לחיפוש כך התחרותיות גדולה יותר על אותה מילת המפתח.

זהו למעשה מחקר מילות מפתח ראשוני לאתר שלכם … לכל מילת מפתח שאספתם יש כמות חיפושים וכמות תוצאות. יש לבחור את מילות המפתח שמצד אחד בעלות כמות חיפושים סבירה ומצד שני כמות תוצאות לא גדולה מדי (פחות תחרותית).

טיפים נוספים לקידום אתרים אורגני

בכדי לקדם את האתר שלכם במילות המפתח  שבחרתם, כדאי וחשוב לבצע את הצעדים הבאים. אני בטוח שלאחר תקופה קצרה תוכלו לראות תוצאות. להלן 8 טיפים חשובים לקידום אתרים אורגני:

1. לכל מילת מפתח שתרצו לקדם צריכה להיות כתובת דף שונה. כלומר, אתם מקדמים דף באתר ולא רק את העמוד הראשי. כדאי להוסיף לקובץ האקסל את הקישור לדף המקודם בכל מילת מפתח.

2. אם זה אפשרי, כדאי לשלב את מילת המפתח בכתובת ה-URL של הדף.

3. בכל דף באתר שלכם יש כמה תגיות חשובות שתורמות לקידום האתר. תגיות אלו נועדו על מנת "לדבר" עם גוגל ולהסביר את מילות המפתח ותיאור הדף. במידה ואתם חושבים על בניית אתר לעסק חשוב לדאוג שמערכת הניהול תאפשר לכם להזין את התגיות הנ"ל. להלן רשימת התגיות לפי סדר חשיבותן :
Keywords – מילות המפתח הרלוונטיות לדף. מומלץ שלא להעמיס יותר מידי מילות מפתח.
H1 – כותרת ראשית בתוך הדף באתר, כדאי להכניס בכותרת זו את מילות המפתח.
Title- כותרת הדף – עד 70 תווים
Description – עד 160 תווים לתיאור העמוד שלכם. כאשר האתר יופיע בגוגל זה התיאור שיופיע בדף תוצאות החיפוש מתחת לכותרת האתר שלכם. על מנת להגדיל את כמות הכניסות לאתר, חשוב לכתוב תיאור אטקרטיבי ומעניין.

4. בכל דף שאתם רוצים לקדם, כדאי לשבץ את מילת המפתח בצפיפות של בין 3-4% מהתוכן, מומלץ להציב את מילת המפתח גם בפסקה הראשונה,גם באחרונה וגם בכל חלקי התוכן.

5. חשוב להוסיף תמונות לדפי האתר, כמו שאומרים "תמונה אחת טובה מאלף מילים" ומוסיפה המון לחווית המשתמש. כדאי למצוא תמונות שיתאימו לתכני האתר וימשכו את הגולשים . לכל תמונה יש תגיות ALT ו- Title . כדאי להוסיף את מילת המפתח גם בתגיות אלו.

6. בנו מערך קישורים חיצוניים מאתרים אחרים ברשת, שיקשרו אל הדפים שלכם במילת המפתח שתרצו לקדם. מילת המפתח תופיע כקישור עוגן (Anchor) וכאשר ילחץ עליה הגולש הוא יגיע לדף שלכם. מומלץ לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי לבניית מערך הקישורים, אך גם אתם יכולים  לבצע זאת בצורה חלקית על ידי רישום לאינדקסים חינמיים, פעילות בפורומים ובלוגים  שקשורים לתחום העיסוק, פרסום מאמרים באתרי מאמרים ועוד. חשוב לזכור שעליכם לעשות זאת בזהירות ולא "להפציץ" קישורים אל האתר שלכם במכה. תהליך בניית מערך הקישורים צריך להיעשות בצורה טבעית, כאילו הגולשים יצרו אותו מכיוון שהמליצו על האתר שלכם ברשת.

7. הירשמו לגוגל פלוס והקימו דף עסקי בגוגל פלוס. רבים מבעלי האתרים משקיעים בדף הפייסבוק שלהם ולא מודעים שהדף העסקי בגוגל פלוס תורם יותר לקידום האורגני של האתר. פרסמו פוסטים בדף העסקי מידי פעם ודאגו להגדיל את כמות העוקבים והפלוסים שלכם.

8. בנו בלוג מאמרים באתר והוסיפו תכנים חדשים מקוריים ורלוונטים לפחות פעם בחודש. גוגל סורקת את האתר מידי פעם וכשהיא מזהה עדכונים שוטפים בתכני האתר היא מדרגת אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

על מנת שתוכלו ליישם את ההמלצות שכתבתי, אני ממליץ לכם ללמוד ולהכיר את מערכת הניהול באתר שלכם, שם תתבצע רוב העבודה הנ"ל. תוכלו להיעזר בכותב תכנים מקצועי ולדעת טוב יותר כיצד להדריך אותו לכתוב את התוכן באתר ואת צפיפות מילות המפתח שאתם רוצים לקדם. חשוב מאוד שלא להגזים עם הוספת מילות המפתח וליצור מאמרים עם תוכן רלוונטי ומעניין שיעניק לגולשים ערך מוסף ויגרום להם להגדיל את זמן השהייה הממוצע באתר שלכם.

אם תיישמו את הטיפים, ההשקעה תשתלם בסופו של דבר והדירוג שלכם בגוגל ילך ויגדל עם הזמן. עם זאת, העבודה דורשת השקעה של המון זמן ותמיד יש צורך להתעדכן בחידושים ובשינויים של גוגל. סביר להניח שמקדם אתרים מקצועי שלמד את התחום לבוריו יצליח לקדם את האתר שלכם טוב יותר. אם אינכם פנויים לעשות זאת ואתם מעוניינים לקבל שירות מקצועי בתשלום, אתם תמיד מוזמנים לפנות למקדם אתרים שיעשה את העבודה עבורכם.

מחפשים מקדם אתרים מקצועי לאתר שלכם? חייגו עוד היום 072-372-6000

כותב המאמר האורח, מנהל וכותב בלוג קידום בגוגל ובפייסבוק

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי