טיפים לעיצוב מצגות עסקיות – איך להכין מצגת טובה?

בעולמות השיווק והמכירה, מצגת עסקית נחשבת ככלי עוצמתי להעברת מסרים והעצמת המותג. כל קהל היעד הנחשף לחומרים אותם תעבירו במצגת שלכם יראה במעמד ככרטיס ביקור עוצמתי הן למוצר שלכם והן לכם עצמכם. חברות בסדרי גודל שונים בונות מצגות שונות בלא מעט סיטואציות ולא מעט פעמים נוטות לפספס את ההזדמנות לעשות את הרושם הנכון. במידה ואתם בונים מצגות על בסיס קבוע או אולי זו לכם מצגת ראשונה, שימו עין לשלבי העבודה מטה. תפקידם להכניס לכם מעט סדר בתהליך ולעזור לכם לייצר להכין מצגת אפקטיבית שתשיג את המטרה. יוצר מצגות מקצועיות תמיד ישים דגש על התכנון ומשם אנחנו מתחילים:

יוצאים לדרך – איך לתכנן מצגת טובה?

  • מגדירים מטרה – לקוחות רבים יודעים על מה ירצו לדבר, אבל כששואלים אותם מהי מטרתה הסופית של המצגת הם לעתים נתקעים ומודים כי לא חשבו על העניין עד הסוף. במידה ומטרת המצגת היא הצגה של פיצ'רים טכניים במוצר קיים, לדוגמה, חשוב ליצור מצגת בהירה שתגרום למאזינים לערוך בהם שימוש. אם מטרת המצגת היא הגברת מכירות, יש לוודא כיצד התוכן שהעברתם מחלחל לנוכחים ואיך יהיה להם הכי קל לתרגם זאת למעשים בשטח. אופי המצגת כולה נגזר מן המסר אותו אתם מעוניינים לזקק.
  • חושבים על הקהל – בעלי עסק יודעים לרב להגדיר מי הם קהלי היעד של המוצר שלהם, אבל להבין בדיוק איך לגרום להם להבין את המסרים זה כבר סיפור שונה. משקיעים מחפשים לשמוע תיאור מדויק ולפי הספר של המיזם שלכם. ולכן עריכת מצגת למשקיעים תהיה שונה בתכלית מעיצוב מצגת מכירתית ללקוחות (למשל). אם המצגת היא לפנים הארגון, אנשי הצוות שלכם צמאים להבין בבירור מהם הערכים המוספים של המוצרים והחברה בכלל. אנשי מכירות ממוקדים בסוגיות דוגמת שכר ועמלות. תנו לכל אחד מן הקהלים שלכם לשמוע את מה שנוגע לליבו. מכאן והלאה העבודה על המסרים והתועלות שלכם תתקצר פלאים.
  • מה כבר יש מוכן? סיפור המצגת כבר מתחיל להיבנות בראש וכבר עכשיו אפשר לעצור לרגע ולחפור בחומרי השיווק הישנים והקיימים על מנת לקבל השראה וכיוון. רוב החברות העוסקות בפעילות שיווקית מחזיקות בארסנל שלהן חומרי עבר, מוצלחים יותר או אולי פחות. כדאי לעשות סדר בתכנים ולראות במה אפשר להשתמש לטובת הכנת מצגת לחברה ואיך אפשר להתאים את המסרים והעיצוב לשפה התקשורתית של החברה.

STORYTELLING – בונים סיפור טוב

נסו רגע להיזכר במצגת הכי טובות שהייתם בה. אנו משוכנעים כי הן כללה סיפור מעניין שגרם למצגת להיחרט בזיכרון שלכם. סיפור טוב יכול להיות מבוסס על דוגמה אישית בה היה מעורב הדובר ונוגעת לנושא השיחה. היא יכולה גם להתחיל בסיפור רקע קצרצר הנוגע להיסטוריה של המוצר או על מייסדיו. סקירות מקצועיות שנוגעות לשוק המתאים למידע אותו צורכים קהלי היעד שלכם. מדובר בכלי חזק מאוד המשפר פלאים את רמת ההקשבה והמעורבות של הקהל ועוזר לכם למתג עצמכם כאנשי שיח נעיצים וקולחים.

עיצוב מצגות – על פירוטכניקה ושאר ירקות

בהתאם לאופייה של המצגת, ניתן ואף מומלץ לשבור מעט שגרה ולשלב במצגת אמצעים דוגמת ווידאו, אנימציה או סתם ציטוט מתאים שאמרה איזו פיגורה בתחום. יצירת אתנחתא ויזואלית, כזו הקשורה במישרין לנושא, מסוגלת לשבור שגרה ולתת ערך נוסף לנוכחים. אם גם הצלחנו על הדרך להעלות חיוך על פניהם, מה טוב. גם כאן חשוב לשמור על מינונים נכונים ולא לשבץ במצגת קטעים ארוכים מידי על מנת שלא לקטוע את השטף של המצגת.

בניית מצגות שיוצרות מעורבות – לשתף את הקהל

קהל משתתף במצגות הוא פלוס גדול לכל דובר. מדובר ביצירת מעורבות ברמה הגבוהה ביותר שיש, כזו המעלה את רמת ההקשבה פלאים.  זה יכול לקרות באמצעות משחק קטן טרם התחלת המצגת, שאילת שאלות רלוונטיות בשלבים שונים של ההרצאה או בקשה למספר מילים מאחד הנוכחים יכולים לייצר שינוי מרענן בטון של המצגת ולעזור לנוכחים לחדד את ההקשבה. אפשר לעשות זאת בצורה ספונטנית ואפשר גם לתכנן זאת מראש. חשוב להבין האם הקהל והתוכן מתאימים להפעלה שכזו או שמא עדיף שלא לנסות כלל…לא לכולם זה תמיד מתאים.

בעדינות עם התוכן

אנחנו לא אוהבים מצגות בהן שקפים עמוסים בתוכן. למען האמת, אנחנו גם מעדיפים להימנע מתוכן ארוך המוצג בצורת "בולטים". זכרו כי לאורך המצגת כולה העניין אמור להיות מרוכז במי שמעביר את המצגת ובדבריו ולא במצגת הנמצאת ברקע. התוכן אמנם מעניק סיפור מסגרת למצגת כולה ולסייע הן למאזינים והן לדובר לייצר סדר בכל רגע נתון.

בשורה התחתונה ומניסיון ארוך שנים אנו יכולים לקבוע בוודאות כי שקפים המלאים בתוכן כלל אינם נקראים ע"י הקהל, שאינו מסוגל לקרוא ולשמור על הקשבה באותו הזמן.

אורזים ומגישים מצגת שנראית טוב

בסופו של תהליך וברגע שבכל כבר יושב טוב בראש, מתפנים לענייני עיצוב. במפגש בין תוכן לנראות בכל הנוגע למצגות, האחרון מנצח בפער בולט. יצירתיות בעיצוב המצגת לצד הקפדה על הפרטים הקטנים מייצרת רושם מצוין אצל המאזינים ומשקפת הלכה למעשה את רוח המוצר והחברה. מצגות מודרניות הן תוצרים ויזואליים מרשימים שבהכנתם יש להשקיע זמן ומחשבה. רובנו חושבים על Power Point כשאנחנו חושבים על עריכת מצגות. עם זאת, Power Point הוא לא הכלי היחיד. מזמינים אתכם להציץ בפוסט שכתבנו על מגוון כלים ותוכנות ליצירת מצגות.

בחרו את הפרזנטור שלכם

ישנם לא מעט אנשי מקצוע מעולים הניחנים ביכולות מדהימות אך על מנת לבחור נציג מתאים, כזה שיעביר את המסרים שלכם באופן בהיר וקולח, יש לבחור מישהו/י בעל כישורים מתאימים. לא כולם יכולים לספר סיפור מרתק ולא כולם יכולים לרתק קהל לפרק זמן ממושך. מציגים טובים אמורים להחזיק בתכונות של רוק סטאר ולייצר עבור המאזינים שואו של ממש, כזה שאותו ייזכרו לאורך זמן. בהצלחה!

מחפשים עורך מצגות מקצועי שיעזור לכם בהכנת מצגת?
זקוקים לייעוץ ולווי גם בתכנון המצגת?
לכל שאלה מוזמנים ליצור קשר 072-372-6000

 

פוסטים דומים

השאירו תגובה