10 אתרי גלילה שיפילו אתכם מהכסא

מה זה אתר גלילה?

Scrolling Parallax היא טכניקת גלילה מיוחדת לעיצוב גרפי, המאפשרת לצופה לקבל תחושת עומק מרהיבה ויוקרתית. מאז שנת 2011 השיטה החלה לתפוס תאוצה בעיצוב אתרים ומאז ועד היום נבנו עשרות אתרי גלילה מיוחדים ומעניינים שישאירו אתכם עם פה פתוח. ריכזנו עבורכם את עשרת המובחרים שלנו.

אתר גלילה – על מה כל המהומה?

באתר גלילה תוכלו לראות את הרקע של האתר זז בצורה שונה משאר האובייקטים שבו. דבר שיוצר תחושת עומק ואפשרות ליישום מגוון עיצובים מרהיבים ורעיונות קריאייטיבים מיוחדים. הטכניקה הייתה בשימוש במשחקי מחשב עוד בשנות ה-80 והחלה לצבור תאוצה לאחרונה בעיצוב אתרי גלילה.

מה זה Scrolling Parallax ואיך זה קשור לאתרי גלילה?

המונח Scrolling Parallax מגיע מהמונח הפסיכולוגי-קוגניטיבי Motion Parallax בעזרתו אנו נוטים לתפוס מרחק של אובייקטים. עצמים שנמצאים בתנועה בקרבתנו זזים על הרשתית שלנו בקצב מהיר יותר מאשר עצמים רחוקים בתנועה. לכן כאשר אנו מציגים אובייקטים רחוקים – את הרקע של האתר, בתנועה איטית יותר מהקרובים, אנו מייצרים תחושת עומק מרהיבה ומיוחדת.

לן קולי, יצר את אתר הגלילה הראשון לקמפיין "Nike Better World" בשנת 2011. מאז ועד היום נייק שינתה את האתר אבל אתם מוזמנים לצפות בסרטון ההדגמה שלו:

האתר הראשון של קולי היה למודל שעליו נבנו עשרות אתרים חדשים בסגנון וחלקם אף שדרגו את הטכניקה ויצרו אתרי גלילה בשילוב תמונות בסגנון וידאו. כאשר אתם נכנסים אל האתר ומתחילים לגלול מטה, התמונות מתחילות לרוץ ואתם מרגישים ממש כמו בסרטון וידאו אינטרקטיבי. רוצים לראות דוגמא?

באתר kathart.dk תוכלו לראות אתר תדמית מיוחד בו אתם מתחילים בכניסה למשרד. כאשר אתם גוללים מטה התמונות מתחילות לרוץ ממש כמו סרטון וידאו, אתם נכנסים אל המשרד, פותחים את הדלת ועוברים בין עובדי החברה. הסרטון מוצג בצורה מעניינת במיוחד וגורם לגולש להישאר זמן רב באתר. בשילוב עם ראש קריאייטיבי שכזה האתר יכול להיות ויראלי ולהתפרסם ברשת, לקבל המון שיתופים ברשתות, וכל זה רק כי הגולשים אהבו את הרעיון. למעבר אל האתר לחצו על התמונה:

חברת העיצוב Boy-Coy עם אתר גלילה הכולל אנימציות נחמדות שימחישו לכם עד כמה הם מוכשרים בעיצוב אתרים. כמו כל אתרי הגלילה, הדף הראשי די ארוך ומכיל כמעט את כל מה שהגולש צריך לדעת.

פומה לקחה את הטכניקה "צעד קדימה" ויצרה אתר גלילה אופקית בקמפיין של דגם הנעל Mobium. אם תלחצו על הכפתור Enter the studio תוכלו לגלול את העכבר ולראות אדם שרץ עם הנעל החדשה. עצירה בנקודות מסויימות תאפשר לכם לראות סרטונים שונים על הדגם החדש.

חברת המשקאות Activatedrinks בנתה אתר גלילה שממחיש את הערך המוסף שהיא נותנת ללקוחותיה. האתר נפתח בתמונה של פקק וכאשר גוללים מטה הפקק נפתח, הויטמינים משתחררים אל הבקבוק ואנחנו רואים את שאר התוכן למטה בעיצוב מיוחד ומעניין.

גם nh-hotels הקימה אתר גלילה מיוחד לפני בואו של החורף. הם מציעים לנו "400 דרכים לנצח את החורף". כאשר גוללים מטה ניתן לראות מבצעים שונים בכל מדינה – הנחות למלונות בגרמניה, ספרד, הולנד, איטליה ועוד. בכל מדינה יש רקע מיוחד וגם אם לא תרכשו את החופשה אצלהם, את האתר שלהם אתם לא תשכחו..

באתר של אוקלי תוכלו לראות את משקפי המגן החדשים Airbrake MX מכל הכיוונים, באחד העיצובים היותר מרשימים שראינו. האתר מאפשר גם רכישה של המוצר. אתם מוזמנים לצפות באתר, רק תיזהרו מהאבנים שיעופו עליכם בכניסה..

גם NASA הצטרפה לשגעון אתרי הגלילה ומציעה לכם חוויה מעניינת בחלל.

ואפילו אובמה והבית הלבן החליטו לבנות אתר גלילה המאפשר לשלוח מכתבי ברכה וחיזוק לחיילים בעיראק.

קבוצת חוקרים בבריטניה העוסקת בחקר הדמנציה, הייתה מעוניינת בגיוס תרומות. הם הקימו אתר גלילה ייחודי, המאפשר לכם לעשות סיור אינטרקטיבי במעבדת המחקר שלהם. במהלך הסיור תוכלו לעצור בנקודות מסויימות ולצפות בסרטונים שונים ומעניינים על המחקר. אהבנו.

השארנו לכם את הטופ לסוף. האתר הרשמי של הסרט The Art of Flight בשיתוף פעולה עם Red Bull  ו- Quiksilver יצרו את אתר הגלילה המהמם הבא. הגלילה נעשית בצורה אלכסונית בשילוב עם סרטוני וידאו, מאמרים וגולשים שיעופפו לכם מול העיניים. אנחנו ממש התלהבנו.

אתר גלילה – יתרונות וחסרונות

אז נכון, לעיתים זמן הטעינה של האתר הוא קצת ארוך. לכן מומלץ להציג בתחילת האתר גלגל או סרגל טעינה שיגרום לגולשים להמתין ולא לצאת מהאתר לפני סיום הטעינה. למרות זמן הטעינה הארוך מהרגיל, אתרי הגלילה יכולים להעיל לקידום האתר שלכם. הם בד"כ יכילו הרבה תוכן בדף הראשי ויגרמו לגולש להישאר זמן רב באתר. אתר גלילה מעניין ויוקרתי יכול להשאיר רושם רב על הגולש ואפילו לגרום לו לשתף את האתר המיוחד בפורומים וברשתות החברתיות. מערך הקישורים אל האתר שלכם יכול לגדול בטבעיות על ידי הגולשים וכמו כן כמות הכניסות אל האתר.

רוצים לבנות אתר גלילה ? נשמח לעזור ולהציע לכם מגוון רחב של אתרי גלילה ורעיונות קריאייטיביים במיוחד עבור העסק שלכם. החל מאתר גלילת וידאו שיסקר את כל העובדים בחברה שלכם ועד אתרי גלילה עם אנימציות וסרטוני וידאו.

לפרטים נוספים צרו קשר

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי