איך לחפש בגוגל – כיצד למצוא בידיוק את מה שאתם מחפשים במהירות ובקלות?

מנוע החיפוש של גוגל שינה לגמרי את דפוס המחשבה שלנו. פעם אם היינו רוצים לדעת משהו היינו שואלים את ההורים, הולכים לספרייה ומבזבזים המון זמן בכדי למצוא תשובות. נכון להיום, כשאנחנו רוצים לקרוא על נושא מסויים, רובנו פונים לגוגל באופן אינסטנקטיבי.

ידע זה כח- האמנם?

פרנסיס בייקון היה זה שטבע את האמרה "ידע זה כוח" ומאז הזמנים קצת השתנו.. "ניהול ושיתוף ידע זה כח" הפך למשפט יותר רלוונטי לתקופתנו. היום כמעט כל אדם יכול לחפש בגוגל ולמצוא את התשובה לשאלתו. השאלה היא, האם הוא יודע כיצד להשיג את המידע הרלוונטי ביותר ובאיזו מהירות?

ארגונים שיודעים לנהל את הידע ולשתף אותו בתוך הארגון מצליחים לעבוד בצורה יותר אפקטיבית. הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש מאפשרים לנו לשתף ולהיחשף למידע הרחב ברשת ולכל אחד מאיתנו יש כח עצום במרחק נגיעה. לאדם הפרטי יש יותר כח היום כיוון שהאינטרנט מרכז את הידע המשותף ומציע לו מערכת נפלאה לחיפוש ושיתוף הידע ברשת. אז אם אתם רוצים לדעת כיצד להשתמש נכון ולחפש במאגר המידע העצום של גוגל, ריכזנו עבורכם את מיטב הטיפים לחיפוש ושימוש מתקדם במנוע החיפוש של גוגל.

איך לחפש בגוגל?

על מנת לבצע חיפוש מתקדם בגוגל, תוכלו להוסיף לשורת החיפוש תגיות שונות, שיאפשרו לכם להיות ממוקדים יותר ולמצוא את שחיפשתם במהירות ובקלות. להלן רשימת האפשרויות:

חיפוש ממוקד לביטוי – נניח ואתם רוצים למצוא טיפים לפרסום בפייסבוק, אבל בחיפוש מוצאים רק אתרים שמציעים שירות בתשלום לפרסום בפייסבוק ולא מציעים טיפים. אם תוסיפו לחיפוש גרשיים, תוכלו למצוא רק את הדפים שמכילים את המונח "טיפים לפרסום בפייסבוק" בידיוק על פי סדר המילים. השיטה מצויינת גם לבדיקת תוכן משוכפל – אם אתם רוצים לבדוק האם התוכן שלכם מופיע באתרים אחרים, תוכלו לחפש את אחד המשפטים עם הוספת גרשיים ולמצוא דפים שמכילים את המשפט הנ"ל בידיוק באותו סדר. לדוגמא: אם תחפשו "ארגונים שיודעים לנהל את הידע ולשתף אותו בתוך הארגון מצליחים לעבוד בצורה יותר אפקטיבית" תוכלו למצוא רק את הדף הזה בלבד. אם מישהו אחר כתב בידיוק את אותו המשפט, כדאי לבדוק האם הוא העתיק את כל המאמר.

הסרת מילות מפתח – במידה ואנחנו רוצים למצוא מונח מסויים אך התוצאות מובילות אותנו להקשר שאינו רלוונטי, נוכל להוסיף מילות מפתח שליליות בעזרת המקש מינוס – לדוגמא: קידום אתר בגוגל -אורגני יציג לפניכם את האתרים שמכילים את הביטוי קידום אתר בגוגל אך ללא הביטוי אורגני.

חיפוש מילים דומות – הוספת הסימן ~ לפני מילת המפתח מאפשר לחפש גם את המילה המבוקשת וגם מילים נרדפות בעלות אותה המשמעות.

הפרדת מילים – עוד אפשרות לחיפוש מתקדם בעזרת הסימן * ניתן לחפש ביטויים שאינם נמצאים בסמיכות. כלומר, אם תחפשו קידום * אתרים תוכלו למצוא דפים בהם המונח "קידום אתרים" אינו מופיע אלא רק "קידום של אתרים", "קידום בעלי אתרים" או כל מילה אחרת שמופיעה בין שני המונחים.

חיפוש או OR – אם נחפש את הביטוי קידום OR אתרים, נוכל למצוא דפים שבהם מופיעה המילה קידום, או דפים שבהם מופיעה המילה אתרים. חשוב להוסיף את המילה OR רק באותיות גדולות.

חיפוש בתוך אתר – לעיתים יש צורך למצוא מונח מסויים בתוך אתר ספציפי. אם לאתר אין אפשרות חיפוש או שהיא לא עובדת כמו שצריך, חפשו בגוגל בצורה הבאה:
Site:razi.co.il קידום אתרים ממומן בגוגל
ותוכלו למצוא את כל הדפים באתר שמכילים את הביטוי קידום אתרים ממומן בגוגל

חיפוש קבצים לפי סיומות – חיפוש של הביטוי הבא:
filetype:pdf פסיכולוגיה
יאפשר לכם למצוא רק קבצי PDF שמכילים את המילה פסיכולוגיה, אפשר לחפש עוד מגוון של קבצים בסיומות כמו PPT (Power Point), XLS (Ecxel), DOC (Word) ועוד.

חיפוש תמונות מתקדם – כמו שכולנו מכירים, גוגל מאפשרת לנו לחפש תמונות לפי מילות מפתח. מה שלא כולם יודעים, זה שהחיפוש בתמונות יכול להיות גם של מילות מפתח וגם של תמונות דומות. אתם יכולים להעלות לגוגל תמונה והוא יחפש תמונות דומות שמופיעות ברשת. על מנת לחפש באמצעות תמונה היכנסו לגוגל תמונות, לחצו על המצלמה הקטנה בשורת החיפוש ותוכלו להעלות תמונה ולמצוא תמונות דומות.

חיפוש אתרים דומים – אם יש אתר שאתם אוהבים ואתם מעוניינים למצוא אתרים דומים באותו התחום, תוכלו להוסיף לחיפוש related: לדוגמא, אם אנחנו רוצים למצוא אתרים שדומים לאתר נענע, נחפש:
related:nana.co.il

חיפוש עסקים לפי אזור – גוגל מקומות הוא כלי מיוחד של גוגל שמציג עסקים לפי מיקום. אם תחפשו למשל פרחים בתל אביב תוכלו למצוא בצד השמאלי של הדף מפה של אזור תל אביב המכילה את חניות הפרחים שנרשמו לגוגל מקומות. אם אתם רוצים להוסיף את העסק שלכם אתם מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו לרישום בחינם לגוגל מקומות

הגדרות מונחים – אם תרצו ללמוד על נושא מסויים, הוסיפו define: לפני הנושא. לדוגמא, החיפוש:
define:Einstein
יציג לכם רק אתרים אינפורמטיביים שמסבירים על המונח המבוקש – במקרה זה על אלברט איינשטיין.

מחשבון – תוכלו להשתמש במנוע החיפוש של גוגל במקום להשתמש במחשבון. אם תכתבו בשורת החיפוש 4X4 למשל, הוא יציג לפניכם את התוצאה, ובנוסף תוכלו לראות מחשבון עם מגוון אפשרויות חישוב. על מנת להשתמש בחזקות השתמשו בסימן ^ (=162^4) ולאחוזים – % of

המרות – עוד אפשרות שימושית במיוחד היא השימוש במחשבון ההמרות. כמה פעמים רציתם לדעת כמה זה 1 אינץ' בסנטימטרים? או כמה זה 1 קילומטר במיילים? חפשו inch to cm , km to mile או עוד המון סוגי המרות (מטבע, משקל וכד') ותוכלו לראות את התשובה לפניכם.

מזג אוויר – אם תחפשו את הביטוי מזג אוויר תל אביב או לערים נוספות בעולם, תוכלו לראות את התחזית של גוגל לשבוע הקרוב

מידע על אתרים ברשת
info:www.tapuz.co.il
יראה לכם כמה סוגים של מידע על האתר שרשמתם, לדוגמא האתר תפוז – כיצד נראה הדף בפעם האחרונה שנסרק על ידי גוגל, אתרים דומים לתפוז, קישורים לתפוז, את רשימת הדפים של תפוז שנסרקו בגוגל ואת הדפים ברשת שמכילים את הקישור של תפוז. אפשרות מצויינת למקדמי אתרים.

חיפוש מתקדם – כלי חיפוש – אם ביצענו חיפוש ועדיין לא מצאנו את שביקשנו, לחיצה על הכפתור "כלי חיפוש" תאפשר לחפש דפים לפי מדינות, שפות, תאריך פרסום ולפי מיקום גיאוגרפי מדוייק יותר.

חיפוש מתקדם בגוגל – עוד כלי מתקדם לחיפוש, מכיל חלק מהאפשרויות שהצגנו ועוד. בקישור הבא:
https://www.google.co.il/advanced_search

עם הזמן תוצאות החיפוש נהפכות ליותר ויותר אישיות ומותאמות לתחומי העניין שלכם, לחברים שלכם, להיסטוריית הגלישה וכד'. כשתרצו לחפש מונח מסויים יהיה יותר סיכוי שתמצאו אותו עוד בחיפוש הראשון. עם זאת, בעזרת הטיפים הנ"ל תוכלו תמיד למצוא את מה שאתם רוצים למצוא ולא את מה שהציעו לכם.

גוגל משנה את האלגוריתם על פיו היא מדרגת את האתרים בתדירות קבועה. הסיבה העיקרית לשינויים באלגוריתם, היא הרלוונטיות בין שאילותות החיפוש ותוצאות החיפוש. גוגל מעוניינת להציג לכם את הדף הרלוונטי ביותר לשאלת החיפוש וחלק ממקדמי האתרים מנסים "להתל" בה. ככל שיעבור הזמן, קידום אתר בגוגל בצורה אורגנית משמעותו יהיה להיות באמת רלוונטי ולתת ערך מוסף לגולש. על כך נרחיב בפוסטים הבאים. רוצים לקבל עדכונים מהבלוג לשיווק באינטרנט? הירשמו לניוזלטר שלנו

יש לכם טיפים נוספים על חיפוש מתקדם בגוגל? נשמח לשמוע מכם תגובות

כתיבת תגובה

נשמח לעזור

השאירו פרטים בטופס הבא

ונחזור אליכם בהקדם האפשרי