כל מה שצריך לדעת לפני הקמה של חנות אינטרנטית

כל מה שרציתם לדעת על בניית חנות אינטרנטית: כמה זה עולה? מה האפשרויות השונות? מה עדיף לי כרגע? וממה צריך להיזהר לפני חתימה על חוזה להקמת חנות וירטואלית?

במאמר הבא תוכלו לקרוא את כל מה שצריך לדעת לפני הקמה של חנות וירטואלית ברשת.

אם אין לכם זמן לקרוא ואתם רוצים לדבר עם יועץ מקצועי צרו איתנו קשר 03-6314908

חנות-אינטרנטיתאם יצא לכם לבחון איך לבנות חנות באינטרנט ועשיתם כבר סקר שוק, סביר להניח שהבנתם שיש המון אפשרויות. יש פלטפורמות שמאפשרות לכם לבנות אתר מכירות בתשלום חודשי קבוע, יש שמאפשרות לבנות אתר מכירות בעצמכם, יש מתכנתים שמציעים חנות אינטרנטית בקוד סגור/פתוח ולא תמיד ברור ללקוח איזו דרך עדיפה בשבילו. אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר בבלאגן.

הקמת חנות וירטואלית – כל האפשרויות:

כפי שאמרנו, קיימות היום אופציות רבות להקמת חנויות וירטואליות. ראשית יש כמה שאלות שעלינו לשאול את עצמנו: האם אנחנו מחפשים חנות אינטרנטית לעסק לטווח הארוך? או שמא זהו פיילוט ואנחנו רוצים לבנות חנות באינטרנט רק לבדיקת היתכנות? כמה מוצרים יהיו בחנות? מה יהיו מקורות התנועה לאתר ומי הקהל? האם יש צורך בשפות נוספות? האם יש צורך בקישור למערכות לוגיסטיקה ו/או ניהול מלאי? מה גודל התקציב אותו אנחנו מוכנים להשקיע?

נרצה להסביר על האפשרויות השונות:

הקמת חנות אינטרנטית בפלטפורמות קוד סגור בתשלום חודשי קבוע

כשאומרים בניית אתרים ב"קוד סגור" מתכוונים לרוב לקוד ייחודי, שפותח על ידי חברה מסחרית עם הגנה משפטית של זכויות יוצרים. כלומר, אין אפשרות לשנות את הקוד והוא אינו משותף עם מתכנתים אחרים בעולם. לעומת זאת, קוד פתוח אומר שגרסת המקור חופשית לשימוש וכל אחד יכול לקחת חלק בפיתוח ולתרום לשיפור של המערכת.

היתרון בקוד סגור, הוא האפשרות להשתמש במערכת טובה ומתוחכמת (לרוב) עם עלויות הקמה מזעריות (בתשלום חודשי קבוע). ברוב המקרים תהיה גם אפשרות לבניית חנות "עשה זאת בעצמך" ושימוש בתבניות עיצוב קיימות. עוד אפשרות היא להיעזר במתכנתים שבונים חנות וירטואלית מאפס, אך עלויות ההקמה לרוב יהיו גבוהות יותר.

אם החלטתם ללכת על קוד סגור, חשוב לבחון כמה דברים:

  • האם יש פרסומות באתר? אם כן כמה יעלה להסיר אותן?
  • האם הדומיין שלך או שהבנייה נעשית על "סאב דומיין"?
  • האם כל המידע של המוצרים והתוכן באתר ניתן ליצוא?
  • מהן עלויות האחזקה השוטפות?
  • האם יש עלויות נוספות לעיצוב גרפי?
  • האם קל לקדם בגוגל את האתר הנ"ל בצורה אורגנית?
  • האם האתר המכירתי מותאם לסמארטפונים?
  • האם תהליך הרכישה פשוט ונוח לגולש לאחר שכבר החליט לבצע רכישה? אם לא האם תהיה לכם האפשרות לשנות אותו?
  • האם יש אפשרויות לשינויים ותוספות ואם כן באיזו עלות?
  • האם יש אפשרות הטמעה של Google Tag Manager (איתו נוכל להטמיע קודים נוספים של המרות/שיווק מחדש של גוגל ופייסבוק למשל)? האם קיימת אפשרות ייצוא של קטלוג מוצרים לצורך מודעות דינאמיות?
  • מה לגבי אפשרויות סליקה? ומה עם Paypal?
  • האם הסליקה מתבצעת בתוך האתר עצמו? או אצל פלטפורמת הסליקה ואז בחזרה לאתר?
  • האם ניתן לבנות דף תודה (בו נוכל להגדיר המרות לאחר רכישה)?
  • האם ניתן להטמיע מודל איקומרס של גוגל אנאליטיקס? (יעזור לניתוח מכירות בהמשך הדרך)
  • מה לגבי התממשקות למערכות נוספות (חשבוניות, ניהול לקוחות וכד')? האם יש אפשרות להוספת קוד חיצוני?

אנחנו אמנם משאירים אתכם עם הרבה שאלות, אבל אפשר לרכז אותן לשאלה אחת מרכזית וחשובה – האם אתם רואים את החנות שלכם באינטרנט לטווח הארוך? או שאתם רק רוצים לבדוק היתכנות כרגע? (הרי אם תצליחו, אתם כנראה תשקיעו בהמשך באתר מקצועי בקוד פתוח שלא יגביל אתכם..)

אם אתם מתכננים למכור בחנות הוירטואלית שלכם במחזורים גדולים, עלות הקמה היא בדיחה לעומת הכסף שתוכלו לחסוך עם מערכות קוד פתוח עם אפשרויות לניתוח נתונים, תהליך רכישה קצר ויעיל ואפשרות להתממשקות למערכות חיצוניות (שלא בהכרח יהיו בפלטפורמות הסגורות). העניין הוא שלא להיות מוגבלים באפשרויות הפיתוח ולא להיות מוגבלים על ידי חברת פיתוח כזו או אחרת.

רוצים לשמוע עוד על אתרים שאנחנו בונים בקוד פתוח? חייגו עוד היום 03-6314908

בסופו של דבר, אם אתם רוצים לבצע בדיקת היתכנות לעסק שלכם או אם התקציב שלכם מוגבל, יש כמה פלטפורומות שיעשו את העבודה בשבילכם:

Shopify

פלטפורמת פיתוח אתרים בקוד סגור מאוד נוחה לשימוש

Cashcow:

הקמת חנות מכירות בקוד פתוח

במידה ואתם מחפשים אתר יציב בקוד פתוח, שישאר בידיים שלכם ולא תהיו מוגבלים לחברה ספציפית או מתכנת אתרים ספציפי, כדאי לכם לחשוב על חנות מכירות בקוד פתוח.
השחקנים החזקים יותר בשוק אשר מוכיחים את עצמם שוב ושוב בתור הטובים ביותר, אשר גם אנחנו ממליצים להשתמש בהם – Magento , Opencart ו- Prestashop.

מה עוד צריך לדעת לפני הקמה של חנות אינטרנטית?

דומיין – כדאי לרכוש דומיין (בעברית: שם מתחם) שאינו מסובך וכזה שגם יהיה קצר, קליט וזכיר. חשוב שהוא יהיה ברור ונוח לקריאה עבור הגולש. מומלץ שלא להתשמש באותיות כמו M, N, T, P וכד' כדי שנוכל להכווין את הגולשים לאתר בטלפון (ולא לומר N כמו נענע, P כמו פינגיווין וכד'). שם דומיין קצר יכול לעזור גם בקידום האורגני של האתר בגוגל. כמו כן, רצוי שהוא יהיה מורכב משם העסק\המותג שלכם או לפחות יכיל אותו בתוכו.

הפניות Redirect – דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שצריך ליצור הפניות 301 מהעמודים באתר הישן לאלו שבאתר החדש. כך הוא לא ייפגע מבחינת הקידום האורגני, וגולשים יוכלו להגיע ליעד שלהם ולא לעמודי שגיאה 404.

אבטחת אתר – גוגל הודיעה באופן רשמי שהחל מינואר 2017 היא תחל באכיפת המעבר לפרוטוקול מאובטח הנקרא HTTPS. הדבר תקף לכל אתרי הE-commerce ולכל האתרים המאפשרים הרשמה, מילוי פרטים או כל סוג של קבלת טפסים הנשלחים ממחשבים אחרים. אתם מוזמנים לקרוא מידע נוסף בפוסט בבלוג שלנו – אבטחת אתרים

סליקה מאובטחת של כרטיסי אשראי – כדי לסלוק כרטיסי אשראי בצורה מאובטחת, עליכם לעמוד בתקן PCI  לפיו סליקת האשראי באתר שלכם צריכה להיות מוגנת ומאובטחת. גם על זה כתבנו פוסט בהרחבה – אבטחת חנויות וירטואליות

תמחור – אז בניתם חנות באינטרנט והעלתם את המוצרים שלכם לאתר. עכשיו אתם מתלבטים האם להציג את המחירים בחנות עם משלוח או בלעדיו? הרי מחיר כולל משלוח עלול להיראות גבוה מדי לעומת המתחרים. ואילו מחיר ללא משלוח עלול לאכזב את הגולשים (בעת הרכישה הם יראו שהתווסף מחיר המשלוח על הסכום שרצו לשלם). הקפידו להחליט על עניין הצגת התמחור טרם העלאת האתר לאוויר.

תפעול האתר ותמיכה

כדי שיהיה תוכן באתר – מישהו צריך לדאוג לתפעל ולנהל אותו, כולל לדאוג שהוא יישאר מעודכן ושיעלו אליו מוצרים ותכנים.
ומה עם ניהול שוטף של מענה ללקוחות, תפעול הזמנות ושליחתן אל היעד?
שימו לב שרוב מחירי החנויות הוירטואליות אינם כוללים בתוכם שירות של הזנת המוצרים או התכנים לאתר, ובטח לא טיפול שוטף בהזמנות ולקוחות. הטיפ שלנו הוא שאם כן סגרתם זאת עם חברת בניית האתרים שלכם – תידאגו שזה יהיה מתועד בחוזה.

החלטתם להעלות את המוצרים ולנהל את האתר באופן עצמאי? תידאגו שהאתר שלכם יכלול מערכת ניהול תוכן שיהיה לכם נוח להתנהל איתה, ושריינו לעצמכם לוח זמנים מתאים וריאלי לביצוע פעולות.

סליקה וחשבוניות

כדי לחסוך מכם זמן ובעיות בהמשך, עליכם לחשוב מראש כיצד אתם מעוניינים לחייב את הלקוחות שלכם.
האם יש לכם צורך בחברת סליקה? חיבור לPayPal? כיצד אתם מתכוונים להנפיק חשבוניות רכישה עבור הלקוחות?

ההמלצה הרווחת היא כמובן לאפשר לגולשים להשתמש בכל אחת מהאפשרויות, כדי לאפשר לכל גולש את שיטת התשלום המתאימה לו.
בכל הנוגע להפקת חשבוניות עדיף להשתמש במערכת אוטומטית, אשר תחסוך מכם תקלות כמו טעויות כתיב וכדומה.

שילוח

עליכם להחליט לאילו יעדים אתם מתכוונים לאפשר את שליחת המוצרים – רק לאיזורים מסויימים בארץ או לכל רחבי המדינה? האם יהיו משלוחים לחו"ל? (במידה וכן צריך לאפשר גם הצגה של המחיר במטבעות נוספים). נסו להגדיר מראש את גבולות יעדי השילוח שאתם יכולים לעמוד בהם, והחליטו על הדרכים והשיטות שתבצעו זאת.

איך אתם מתכוונים לשלוח את המוצרים – באמצעות דואר ישראל, חברת משלוחים או באופן עצמאי? האם תהיה לללקוח אפשרות של איסוף עצמי?

אחרי שהחלטתם מהן שיטות העבודה שלכם, תוכלו לתמחר את עלויות השילוח באתר בצורה שתהיה מדויקת ותעמוד בגבולות היכולת שלכם. ההמלצה שלנו היא להגדיר משלוח חינם (אם מתאפשר), או לפחות לתת מספר אפשרויות שילוח במחירים שונים – כך שכל אחד יוכל למצוא את מה שמתאים לו (דואר רשום או משלוח אקספרס, שיכול להיות יקר יותר, וכדומה).

ייצור בסיס נתונים של לקוחות

אחד הנכסים החשובים ביותר שעסק יכול ליצור לעצמו הוא מאגר לקוחות.
ללקוחות אלו ניתן לפנות באמצעים שונים (דוא"ל, SMS, דואר, רימרקטינג – פרסום חוזר ועוד) ואולי אפילו להציע להם הצעות שוות כמו קופונים או מבצעים בהתאם לאופי הרכישה שלהם. עלות הפרסום ללקוח חדש לרוב תהיה גבוהה יותר מעלות הפרסום ללקוח קיים ולכן חשוב מאוד להשתמש באמצעים אלו כדי להגדיל את יעילות הפרסום. הרי גולשים שרכשו מכם בעבר – סביר מאוד להניח שיירצו לרכוש שוב (בתנאי שהיו מרוצים כמובן). כמו כן, אותם לקוחות יוכלו לתת לכם פידבקים ברשתות בהן אתם פועלים (זה יכול להיות המלצות באתר או ביקורות חיוביות בפייסבוק וכדומה).

תמונות איכותיות של המוצרים

כדי שתצוגת המוצרים באתר שלכם תהיה גם מרשימה וגם יעילה – חשוב שתידאגו לתמונות באיכות גבוהה.
אין לכם כאלה? כדאי שתשקיעו בצלם מקצועי לצילום המוצרים, שכן חשוב במיוחד שתצוגת המוצרים באתר שלכם תהיה מגוונת ואיכותית. יש לזכור שברוב המקרים סביר להניח שהגולשים לא ראו את המוצרים שלכם במציאות. לכן התמונות שלכם צריכות להיות ברורות, מצולמות מכל הזוויות, וכאלה המציגות את חזות המוצרים והיתרונות הבולטים שלהם.

תקנון

כל עניין התקנון הוא נושא אשר רבים מבעלי עסקים מזניחים אותו ולא שמים עליו דגש, למרות ששיש חשיבות גדולה מבחינה משפטית ואפילו מבחינת גוגל. השקיעו בכתיבת תקנון מסודר לאתר, ורצוי כזה שייכתב ע"י עו"ד המתמחה בדיני אינטרנט, כדי להגן עליכם ככל האפשר. לא יודעים אילו נושאים כדאי שיופיע בתקנון? הנה לכם כמה דוגמאות:
* אחריות בית העסק – נושא לקיחת האחריות מצד מנהלי האתר על התוכן המופיע בו.
* מדיניות משלוחים – מהו טווח-זמני אספקת המוצרים שאתם מתחייבים לו?
* ביטולי עסקאות – מהי מדיניות השירות שלכם ומתי ניתן לבטל עסקה ובאילו תנאים?
* הגבלת גיל – אם קיימת הגבלת גיל לצפייה בתכני האתר, ציינו אותה בתקנון.
* הגבלת פרטיות –  ציינו את מדיניות שמירת הפרטיות של לקוחות וגולשי האתר.
* תקן  PCI-DSS- ציינו את מידת עמידתכם בתקנים.

**אם החלטתם שאתם רוצים חנות אינטרנטית מקצועית וזקוקים לייעוץ והקמה אנחנו כאן בשבילכם!**

לייעוץ ראשוני ללא תשלום חייגו עוד היום 03-6314908